۲۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی در بندرماهشهر جذب شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شورای شهر بندرماهشهر با اشاره به انعقاد چندین قرارداد سرمایه‌گذار گفت: شهرداری بندرماهشهر توانسته با تشکیل کمیسیون سرمایه‌گذاری بیش از دو هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه جذب کرده و برای خود بدون هیچ هزینه‌ی ریالی، درآمدی پایدار ایجاد کند.

مجاهد نظارات اظهار داشت: تنها راه نجات شهرداری ها از بحران های به وجود آمده جذب سرمایه‌گذار برای انجام پروژه‌ها است؛ شهرداری بندرماهشهر نیز از ابتدای سال ۹۷ با شرکت در سمینارها، نمایشگاه‌ها و همایش‌های ملی مختلف توانسته برنامه zwj; ای برای جذب چندین سرمایه‌گذار تدوین کند.

وی با بیان اینکه شرکت پیشکسوتان پرسپولیس تهران اولین سرمایه‌گذار در بندرماهشهر است، افزود: شهرداری بندرماهشهر قراردادی با شرکت پیشکسوتان پرسپولیس انعقاد کرده که در این قرارداد شهرداری ۲۱ هزار متر زمین و هزینه پروانه را آورده پروژه می‌کند.

شهردار بندرماهشهر بیان کرد: شرکت پیشکسوتان پرسپولیس با سرمایه یک هزار و پانصد میلیارد ریالی خود در این زمین یک مجتمع تفریحی توریستی در سطح بین‌المللی ایجاد می‌کند که کلنگ ساخت آن بهار ۹۸ به زمین زده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شهرداری بندرماهشهر در این پروژه هیچ هزینه‌ای نکرده است، گفت: با توجه به اینکه سرمایه این پروژه از بخش خصوصی تامین شده و اعتبار آن آماده است؛ سرعت انجام این پروژه بیشتر از سایر پروژه‌های معمولی بوده که شهرداری یا هر نهاد دولتی آن را انجام می‌دهد.

نظارات در ادامه گفت: تفاهم نامه دیگری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندر ماهشهر منعقد شد که بر مبنای آن قطعه زمینی که در گذشته به عنوان خوابگاه دانشجویی استفاده می‌شده هم اکنون با تغییر کاربری به یک بازارچه محلی برای ارائه خدمات بهتر و سهولت دسترسی شهروندان به بازار تبدیل می‌شود.

نظارات افزود: یکی دیگر از تفاهم نامه‌ها با عنوان خدمات ازدواج است که می تواند خدمات مناسبی برای زوج های جوان ارائه دهد که در سال آینده مراحل اجرایی آن انجام می شود.

این مقام مسئول عنوان کرد: قرارداد دیگری که در این بین منعقد شد، قرارداد مشارکت عمومی – خصوصی (public-private partnership) است که در آن بخش عمومی به منظور تأمین خدمات زیربنایی از ظرفیت‌های بخش خصوصی اعم از دانش، تجربه و منابع مالی استفاده می‌کند

نظارات عنوان کرد: بر این مبنای این قرارداد زمینی با کاربری تجاری مسکونی در اختیار شهرداری قرار داشت تفاهم نامه این زمین با یک سرمایه‌گذار بسته شد و در قبال هزینه زمین، پروانه ساخت و مشارکتی که در این زمینه داریم علاوه بر اینکه در این مجموعه سهام‌دار است، در آینده نیز می‌تواند سهام خود را به فروش برساند.

وی افزود: همچنین یک شیوه قرارداد جدیدی بوده به این صورت که زمینی را با رویکرد تجاری مسکونی در اختیار سرمایه گذار قرار می‌گیرد و سرمایه گذار در اتمام این ملک که هم تجاری و مسکونی ساخته شده شریک است که در قبال آن ۳ هزار و ۵۰۰ هکتار فضای سبز و یک فضای ورزشی سرپوشیده در فاز ۷ انجام می‌شود و که کلنگ زنی آن در سال آتی انجام می‌شود.

مجاهد نظارات تاکید کرد: از سرمایه گذاران محلی، ملی و حتی در سطح بین المللی مذاکراتی داشتیم تا در بندرماهشهر سرمایه گذاری کنند، شهرداری بندرماهشهر آمادگی کامل خود را برای هرگونه سرمایه‌گذاری در بندرماهشهر اعلام می‌کند تا بتوانیم شهر خوبی را برای آیندگان خود بسازیم.

شهردار بندرماهشهر یادآور شد: رویکرد مجموعه شهرداری بر مبنای این است که در این سرمایه گذاری شهرداری هیچ گونه هزینه مالی نداشته و مهمترین ویژگی رویکرد این است که سرمایه ما در این تفاهم نامه و قراردادها فقط زمین و پروانه بوده است که سود چندین برابر آن عائد شهرداری می‌شود.

پژمان شعبانی نیز با اشاره به عقد تفاهم نامه با شهرداری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: امروز روز میمونی برای شهرداری و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر است، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر در یکی از مناطق مهم و استراتژیک شهرستان دارای ملکی بود که هم اکنون متروکه است و با توجه به اینکه پیرامون آن هم در ایجاد چهره شهر و مسائل امنیتی که برای محله به وجود آورده بود یک آفت محسوب می‌شد.

وی افزود: برای چنین ملکی فرصتی به وجود آمد که مسئولان علی‌رغم تمام مشکلاتی که وجود داشت، خیلی تلاش کردند که موضوع به سمت حل شدن برود و به یک فرصت تبدیل شود و سرانجام با مطالعات انجام شده به راه حلی جهت ایجاد بازارچه محلی با امکانات پارکینیگ رسیدند که از این نظر می‌تواند منافع بسیار خوبی برای مردم شهرستان داشته باشد.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرماهشهر بیان کرد: از طرفی بر آن هستیم تا بهینه‌سازی را در خصوص وضعیت املاک دانشگاه برای درآمد زایی داشته باشیم و به طور کلی یک هم افزایی خوب بین مجموعه شهری و مدیریت شهری اتفاق افتاده که شخصا از این بابت بسیار خوشحالم هستم و ارگان‌ها پتانسیل‌های جزیره‌ای زیادی دارند که اگر اینها را کنار هم بگذاریم، می‌تواند به امکانات شهری و خدمات‌رسانی شهری کمک شایانی کند.

مجتبی آباد رئیس شورای شهر بندرماهشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار کرد: با توجه به اینکه از ابتدای دوره پنجم با مشکلات زیادی در خصوص مسائل مالی مواجه بودیم که این مساله نشات گرفته از استانی شدن ارزش افزوده وموضوع آلایندگی که موجب کاهش درآمد شده بود و از آنجایی که نمی‌توان طرح های عمرانی و بحث مجموعه شهری را کنار گذاشت، در مجموعه شورا تصمیم گیری شد که کمیسیون سرمایه‌گذاری در شهرداری تشکیل شود.

وی افزود: با تشکیل این کمیسیون در شهرداری توانستیم با سرمایه گذارانی که ما به عنوان سرمایه‌پذیر در خدمتشان هستیم، بتوانیم در سطح ملی، استانی و محلی مشکلات مالی که برای همه شهرداری وجود دارد را پوشش دهیم و بتوانیم شهرداری را به سمتی ببریم که درآمد پایداری ایجاد شود که مشکلات مالی دامن‌گیر آن نشود.

رئیس شورای شهر بندرماهشهر در پایان گفت: خدا را شاکریم که در این دوره شورا و شهرداری به طور جدی در تلاش هستند تا شهر را متحول و بتوانند سرمایه گذارانی جذب کنند که در این شهر سرمایه‌گذاری کنند، ما نمایندگان شهر هستیم و وظیفه داریم آن چیزی که در شان شهر است را برای مردم به وجود بیاوریم و این نوید را می‌دهیم که سال آینده سال خوبی باشد و بتوانیم پروژه های نیمه تمام خود را به پایان برسانیم و تغییراتی در زیباسازی و زیر ساخت‌ها به وجود بیاوریم./تسنیم

مطالب پیشنهادی