نجات جان ۹ نفر سرنشین لنج باری در آب‌های بنادر خوزستان

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر امام خمینی(ره) موفق به نجات جان ۹ نفر از سرنشینان یک فروند لنج باری از خطر غرق‌شدگی شد.

به گزارش ایلنا، مهندس گرایلو افزود: پس از دریافت پیام اضطراری از یک فروند لنج باری که  در حوالی چاه‌های نوروز بر اثر آب‌گرفتگی در معرض خطر غرق‌شدگی قرار گرفته بود، ضمن اتخاذ اقدامات مناسب، موفق به نجات جان سرنشینان آن لنج باری با همکاری شناورهای سکوی نفتی نوروز شدیم.

وی گفت: این مرکز با توجه به موقعیت حادثه و نزدیکی محل وقوع آن به سکوی نفتی نوروز، اقدامات لازم برای اعزام شناور  به محل به عمل آورد و در نتیجه این هماهنگی‌ها، شناور تندیس ۱۱ موفق شد ۹ نفر سرنشین شناور را نجات دهد.

گرایلو در ادامه افزود: تاکنون مرکز جستجو و نجات دریایی بندر امام خمینی با همکاری در خور تحسین نیروهای منطقه نفتی بحرگان(سکوی نوروز) موفق به انجام چندین عملیات مشترک جهت نجات جان دریانوردان شده است.

یادآور می‌شود مرکز جستجو و نجات دریایی(MRCC) بندر امام خمینی، بزرگ‌ترین مرکز پایش و امدادرسانی دریایی در شمال خلیج‌فارس است که با برخورداری از شناورهای مجهز و  تجهیزات مخابراتی  پیشرفته موفق به امدادرسانی و نجات جان بسیاری از دریانوردان شناورهای حادثه‌دیده، شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.