صرفه‌جویی ۱۵ میلیاردی ارزی در منطقه ویژه بندرامام

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان از صرفه‌جویی ۱۵ میلیارد ریالی ارزی و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید‎ در منطقه ویژه بندرامام خبر داد.

هروز آقایی اظهار داشت: پروژه تعمیرات اساسی زیرآبی شناور هفت تیر با سیستم رانش خاص (CPP) در داک یارد (سازه تعمیرات اساسی زیر آبی شناورها) منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی با موفقیت به انجام رسید.

وی اضافه کرد: این شناور اوایل شهریورماه سال جاری بر روی داک این مجتمع بندری مستقر و پس از انجام و اتمام تعمیرات اساسی زیرآبی اواسط آبان‌ماه امسال با رعایت همه نکات ایمنی و زیست محیطی به آب انداخته شد و ادامه پروژه تعمیراتی که مربوط به قسمت عرصه شناور بود، تا ۲۳ دی‌ماه سال جاری به اتمام رسید.

معاون فنی و نگهداری اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: با انجام همه مراحل تعمیرات این شناور در داخل کشور و بهره گیری از توان و تخصص نیروهای داخلی، صرفه‌جویی ارزی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال و فراهم کردن اشتغال ۶۰ نفر به طور مستقیم و ۳۰ نفر به صورت غیرمستقیم در این امر حاصل شد.

آقایی در ادامه با اشاره به تلاش کارشناسان فنی این اداره کل و شرکت مجری تعمیرات زیر آبی شناورها که با پیاده سازی الزامات تعمیرات موسسات رده بندی و IACS علاوه بر اینکه موجب انجام موفقیت آمیز این پروژه  شدند، اظهار امیدواری کرد: با جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح‌های پیشنهادی، ظرفیت داکینگ شناورها در مجتمع بندری امام خمینی به طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یافته و در راستای حرکت به سوی توسعه پایدار، نقش اداره کل بنادر و دریانوردی استان در تولید ناخالص ملی را بیش از پیش پررنگ‌تر کرد.

وی تصریح کرد: تعمیرات صورت گرفته بر روی شناورها به صورت اساسی و تحت نظر مؤسسات رده‌بندی و براساس الزامات و کنوانسیون‌های بین‌المللی صورت می‌گیرد که این خود تأثیر به‌سزایی در افزایش عمر مفید و قیمت تجهیزات خواهد داشت.

آقایی در تشریح اهم عملیات تعمیراتی انجام شده از ابتدای سال جاری عنوان کرد: تعمیرات اساسی یدک کش صبور ۲، تبوک، قایق قائد، لایروب هاپرساکشن بستان، قیام ۵ و سقاء یک، از مهم‌ترین پروژه‌های انجام شده بر روی شناورهای ملکی سازمان بنادر و دریانوردی و شناورهای جاوید و ۱۵ خردادماه از شناورهای پایانه نفتی بندر صادراتی خارک به شمار می‌روند که با وجود همه محدودیت‌ها با اجرای سیستم‌های نوین مدیریت و کنترل پروژه، با حداقل زمان، هزینه و بالاترین کیفیت لازم صورت پذیرفته است.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.