محور حادثه خیز سوسنگرد – چذابه ایمن می شود

عصر جنوب: مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از ابلاغ تخصیص و تامین ۲۸۰میلیارد ریال اعتبار برای ایمن سازی محور سانحه خیز سوسنگرد – چذابه خبر داد.
نصرالله دهقانی گفت: با توجه به درصد بالای تصادفات رانندگی در این محور و اهمیت آن به لحاظ صادراتی بودن و حمل و نقل بار و جابجایی مسافر و کاروان های راهیان نور این اعتبار از دو محل استانی و ملی تامین شده است.

وی ادامه داد: ترافیک موجود در این محور برای رانندگان وسایط نقلیه و جمعیت پیرامون آن خطرآفرین شده و ایمن سازی آن در زمره اولویت های وزارت راه و شهرسازی قرار دارد.

دهقانی افزود: این اعتبار برای سال جاری بوده و با هزینه کرد آن تا پایان امسال تا حدودی از مشکلات موجود در این محور کاسته خواهد شد.

وی تصریح کرد: ۱۶۰میلیارد ریال از این اعتبار از منابع استانی و ۱۲۰میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات سازمان حمل و نقل جاده ای تامین شده است.

دهقانی افزود: با این اعتبار تا پایان امسال نقاط سانحه خیز در طول ۳۲کیلومتر این محور برطرف و جاده امن خواهد شد.

وی طول جاده اهواز – سوسنگرد را ۱۰۰کیلومتر اعلام کرد و افزود: از این مسیر حد فاصل چذابه – سوسنگرد وضعیت حادی دارد که اعتبار امسال برای این مسیر پیش بینی شده است.

دهقانی اظهار داشت: چذابه با توجه به استقرار یکی از پایانه های مرزی و انجام امر صادرات و ترانزیت کالا برای استان خوزستان اهمیت بسیاری دارد.

وی ادامه داد: تقویت پایانه مرزی چذابه و احداث جاده های دسترسی و ارایه خدمات زیربنایی در این منطقه باعث رونق مضاعف منطقه می شود.

دهقانی افزود: پروژه چهار بانده شدن محور سوسنگرد ـ بستان و بستان به چذابه به طول ۴۵ کیلومتر یکی از اقدام های ضروری بوده و به تامین اعتبار نیازمند است.

این محور حدود ۵۰ سال پیش ساخته شده و به لحاظ استاندارد مشکلات زیادی دارد.

مرز چذابه در ۵۰کیلومتری شمال غرب سوسنگرد مرکز شهرستان دشت آزادگان واقع شده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.