حادثه اورژانس بیمارستان سوسنگرد قائم مقام وزیر بهداشت را به خوزستان کشاند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در حادثه ناگوار بیمارستان شهید چمران سوسنگرد اتفاق افتاد، سه فرد شرور در حالت غیرطبیعی به اورژانس بیمارستان مراجعه کرده و اقدام به فحاشی به کادر پزشکی و فیلم برداری از خود کردند و وقتی با اعتراض پزشک اورژانس مواجه شدند، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در پی این حادثه، دکتر ایرج حریرچی، قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به نمایندگی از وزیر بهداشت جهت دیدار با پزشک مورد ضرب و شتم قرار گرفته و تاکید بر پیگیری موضوع از نزدیک، غروب چهارشنبه همراه با دکتر اسماعیل ایدنی رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز وارد سوسنگرد شد و ضمن عیادت از کادر درمانی آسیب دیده، از نزدیک در جریان علت رخداد این واقعه و حواشی آن قرار گرفت.

حریرچی در حاشیه این عیادت ضمن بیان اینکه ما سعی داریم قداست پزشکان که صادقانه به مردم خدمت می کنند حفظ شود، اظهار کرد: با وجود اینکه دکتر ایدنی از ساعاتی پس از حادثه با حضور در محل و دیدار با دادستان و فرمانده نیروی انتظامی به شدت پیگیر این مسئله بوده، برخود لازم دیدیم جهت حفظ شأن و جایگاه پزشکان، پرستاران و پیراپزشکان این منطقه در محل حاضر و از نزدیک رسیدگی به این تخلف را پیگیری کنیم.

وی ادامه داد: باید آگاهی مردم را افزایش دهیم تا در شرایط پر تنش مانند تصادف و بیماری آرامش خود را از دست ندهند. همچنین لازم است تا با آموزش کادر درمانی در مدیریت برخورد با چنین حوادثی، فضایی را به وجود آوریم که دیگر شاهد اینگونه مشکلات نباشیم.

حریرچی با اشاره به وجود کمبود پزشک و پرستار در کل کشور اظهار کرد: ما هنوز با استانداردهای مدنظر فاصله داریم اما با این وجود با امکاناتی که دولت در اختیار ما قرار داده و تلاشهای مسئولان وزارت بهداشت، توانسته ایم به حداقل قابل قبول در این زمینه رسیده و با بومی گزینی نیز درصدد هستیم تا کاستی های نیروی انسانی را جبران کنیم.

حریرچی با بیان اینکه حدود ١٠٠ هزار تخت بیمارستانی در کل کشور کمبود داریم، اضافه کرد: نظام سطح بندی بیمارستانی به ما این اجازه را نمی دهد که در هر شهر و با هر جمعیتی یک بیمارستان بسازیم، بلکه باید در نظر داشته باشیم همیشه براساس معیارهای علمی با مسایل برخورد کنیم تا بتوانیم با استانداردهای تعریف شده، خدمات مطلوب را به مردم ارائه کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر چند بیمارستان در استان خوزستان و در شهر اهواز و دیگر شهرستان ها در دست احداث است که مراحل پایانی خود را پشت سر می گذارند و بیش از ۱۰۰ تخت آی سی یو نیز تا پایان امسال به ظرفیت بخش درمان خوزستان اضافه خواهد شد.

وی افزود: ارائه خدمات درمانی در بیمارستان شهید چمران سوسنگرد در سطح قابل قبولی ارائه می شود و بیمارستان جایگزین نیز در این شهرستان در حال احداث بوده که هم اکنون ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حریرچی در پایان عنوان کرد: در استان خوزستان به دنبال افزایش ظرفیت بیمارستانی هستیم و درصدد هستیم در بخش هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند، نیروهای مورد نظر را تأمین و اضافه کنیم.

** عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.