جوانان بیکار خوزستانی نظاره‌گر اشتغال غیربومی‌ ها در استان

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس گفت: جوانان بیکار خوزستانی به علت تکمیل ظرفیت سازمان‌ها و شرکت‌های کلیدی خوزستان توسط نیروهای غیربومی به تماشای اشتغال آنان نشستند.

ناصر صالحی‌نسب در گفت‌و‌گو با تسنیم اظهار داشت: علامت سوالی در این معضل متوجه دولت‌های گذشته و فعلی و ظاهرا دولت آینده است که با وجود سرمایه‌های عظیم کشور در خوزستان چرا باید جوانان خوزستانی نظاره‌گر ورود سیل عظیم جوانان بیکار استان‌های دیگر به این استان برای اشتغال باشند و خود بیکار بمانند.

وی افزود: این مشکل ناشی از دید نابرابر دولت‌ها به خوزستان است و این موضوع جای هیچ‌گونه توجیهی ندارد.

نماینده مردم دشت‌آزادگان در مجلس گفت: متاسفانه دولت‌های گذشته و فعلی عادلانه با این موضوع برخورد نکرده و با وجود مشکلات فراوان در خوزستان این مشکل را نیز بر مشکلات مردم این استان افزوده‌اند.

وی عنوان کرد: به دور از انصاف است که جوان بیکار خوزستانی که جنگ و مشکلات محیط‌زیستی را تحمل کرده با ورود سیل عظیم بیکاران به خوزستان و تکمیل ظرفیت‌های شغلی این استان بیش‌ازپیش متضرر شود.

صالحی‌نسب اظهار داشت: پتروشیمی بندر امام که ۴۳درصد پتروشیمی کشور را تشکیل می‌دهد تنها ۴درصد نیروی بومی خوزستانی در خود جای داده و یا در شرکت‌های نفتی شهرستان‌های دشت‌آزادگان و هویزه به طور متوسط کمتر از ۳۰درصد جوانان خوزستانی مشغول به کار هستند.

وی افزود: تا زمانی‌که کلیه جوانان خوزستانی شاغل شوند امر غیربومی گزینی از نظر ما مردود و به دور از انصاف است و این حق مسلم جوان خوزستانی است.

نماینده مجلس گفت: استاندار خوزستان در گام خرید کالا و واگذاری پروژه‌ها به شرکت‌های درون استانی اقدام مناسبی انجام داده و این امر می‌تواند در آینده اثرات مثبتی برای اشتغال جوانان خوزستانی داشته باشد.

وی عنوان کرد: استان خوزستان که باید رتبه نخست را در اشتغال جوانان خود داشته باشد در حال حاضر رتبه آخر را در کشور دارد و جوانان خوزستانی نظاره‌گر اشتغال جوانان غیربومی در خوزستان هستند و این مسئله شایسته مردم مظلوم خوزستان نیست.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.