شکایت نماینده دشت آزادگان از سازمان محیط زیست به کیمسیون اصل نود مجلس

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نائب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: با تهیه مستنداتی از سازمان محیط زیست به خاطر انتقال آب کارون به کمیسیون اصل نود مجلس شکایت کردم.

ناصر صالحی نسب اظهار کرد: بحث تحقیق و تفحص از سازمان محیط زیست و شکایت به دیوان عدالت اداری در دستور کار نمایندگان مجلس قرار دارد.

وی افزود: با توجه به سابقه بیش از یک دهه ساله ریاست معصومه ابتکار بر سازمان محیط زیست، متاسفانه وی به انتقال آب کارون چراغ سبز نشان داد و در برابر این مسئله سکوت کرد.

نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: سد کرخه کشاورزی خوزستان را نابود کرد و به عنوان سد آدمکش تلقی شد.

صالحی نسب اضافه کرد: سد سیمره و معشوره با بی تدبیری و بدون مطالعه احداث شدند و دولت دستور داد که این کار باید انجام شود در حالی که از وضعیت تنش شدید آبی و بحران کم آبی و کشاورزی روبه نابودی خوزستان اطلاع داشتند.

صالحی نسب با اشاره به استعفای سال گذشته نمایندگان خوزستان از مجلس به منظور دفاع از حقوق مردم خوزستان بیان کرد: بعد از استعفا هشت روز در خانه بودم و از هر اقدام قانونی برای استیفای حقوق مردم استفاده کردیم و به هیچ عنوان کوتاهی و سکوتی از جانب نمایندگان مجلس در کار نبود.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس عنوان کرد: وزیر نیرو اعلام کرد سد معشوره نباید احداث شود ولی بر خلاف نظر وزیر نیرو، این سد را ساختند و این نهایت بی تدبیری بود.

وی با بیان این که سد معشوره باعث خشکاندن تالاب هورالعظیم می شود، ادامه داد: باید اصل تغییر نگرش دولتی ها را در پیش بگیریم و نمایندگان مجلس خوشبختانه در قضیه انتقال آب کارون همدل شدند.

صالحی نسب گفت: در بودجه ۹۳ و ۹۴ در آخرین لحظاتی که بودجه در کمیسیون تلفیق در حال نهایی و بسته شدن بود با اطلاع رسانی به موقع معاون برنامه ریزی استاندار و حضور وی در کمیسیون و آگاه سازی نمایندگان خوزستان، ردیف اعتباری که برای هدف دیگر و در واقع طرح انتقال آب کارون بود، حذف شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.