آبگیری سد سیمره؛ کرخه را در دشت آزادگان خشک کرد / ۳۶ روستای دشت آزادگان فاقد آب آشامیدنی!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: آبگیری سد‌ها دراین موقع از سال اشتباه است و سبب خشک شدن شاخه‌های کرخه در دشت آزادگان شده و ۳۶ روستای این شهرستان آب آشامیدنی ندارند.

ناصر صالحی نسب اظهار داشت: وضعیت تأمین آب کشاورزی، آب دام‌ها و حتی آب آشامیدنی در منطقه دشت آزادگان سخت است و در ۳۶ روستای دشت آزادگان آب آشامیدنی وجود ندارد.

وی افزود: برای تأمین آب این مناطق جلساتی با استاندار خوزستان، وزیر نیرو و معاونین وزیر نیرو برگزار شده تا اقدامات مناسبی برای تأمین آب روستاییان دشت آزادگان انجام دهند.

نماینده مردم دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: کمبود در روستا‌ها سبب کوچ روستائیان می‌شود و کوچ روستائیان سبب بروز آسیب‌های اجتماعی دیگری می‌شود که باید از آن جلوگیری شود. همچنین تولیدات کشاورزی و دامی با کوچ روستاییان کاهش پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: آبگیری سد‌ها در این موقع غلط است و آبگیری سد سیمره سبب خشک شدن رودخانه کرخه در شاخه‌های «نیسان»، «بستان» و «کرخه نور» شده است.

صالحی نسب عنوان کرد: ذخیره سازی بیش از یک میلیارد متر مکعب آب پشت سد‌ها اشتباه است چرا که این مقدار آب برای کشاورزی شهرستان‌های اندیمشک، شوش و دشت آزادگان کفایت می‌کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.