با همکاری ایران و عراق؛ اروندرود لایروبی می شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران گفت:وزیر امور خارجه عراق در سفر به ایران ، در خصوص لایروبی اروندرود قول مساعد داده است.

علی شمخانی اظهار کرد: موضوع لایروبی اروندرود، بحث دو جانبه ایران و عراق است و در ملاقات با وزیر امور خارجه عراق در سفرش به تهران، لایروبی اروندرود و توسعه اقتصادی این منطقه مطرح شد.

وی افزود: طرف عراقی قول مساعد داده است که اجرای این طرح را در دستور کار خود قرار دهد و ایران نیز در تلاش است که این مهم محقق شود.

شمخانی لایروبی اروندرود را عامل موثری در رونق منطقه ای و تحقق اهداف توسعه پایدار آبادان و خرمشهر خواند.

اروندرود، رودخانه پهناوری در جنوب غربی ایران و مرز ایران و عراق است که از هم ریزش رودهای دجله، فرات و سپس کارون پدید آمده است. دجله و فرات پیش از پیوستن به کارون در شهر قرنه در ۳۷۵ کیلومتری جنوب بغداد به هم می پیوندند.

طول اروندرود از قرنه تا ریزش گاه آن در خلیج فارس ۱۹۰ کیلومتر است.

علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی و اکبر ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه کشور روز جمعه با حضور در مرز شلمچه خوزستان، از روند خدمت رسانی به زائران عتبات عالیات دیدن کردند.

شمخانی و ترکان در این بازدید در گفت گو با جمعی از زائران و مسوولان، روند تردد زائران از این مرز را بررسی کردند.

همچنین در نشست مشترکی با حضور مسوولان مرزی، مشکلات و کاستی های پیش روی تردد زائران بررسی، و دستورات لازم در خصوص سرعت بخشی و بهبود کیفیت خدمت به زائران صادر شد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.