اروندکنار، شهری با امکانات روستایی/ امام جمعه: برخورداری از امکانات اولیه برای مردم اروندکنار آرزوست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: امام جمعه اروندکنار گفت: برخورداری از امکانات اولیه برای مردم اروندکنار آرزوست.
حجت‌الاسلام مهدی محمدی‌پور با بیان اینکه این شهر با حداقل امکانات در حال گذراندن امور است، اظهار کرد: نیازهای این شهر مرزی جزو ابتدایی‌ترین نیازهای بشری است لذا مسئولان امر باید راهکارهای مناسب رفع مشکلات و ارائه خدمات مناسب و درخور شان مردم را ارائه و  در آن مسیر گام بردارند.

وی با اشاره به پیشینه شهرستان آبادان، افزود: سابقه خاص این شهرستان را همگان می‌دانند و ما این شهرستان را به شکل دیگری می شناسیم که اگر بتوانیم به سابقه این شهر برگردیم آنگاه می‌توانیم ادعای   پیشرفت کنیم.

امام جمعه اروندکنار تصریح کرد: غنای فرهنگی و اجتماعی شهرستان آبادان قابلیت و کشش اجرای برنامه‌های طراحی شده را حتی در روستاها دارد.

محمدی‌پور با اشاره به وجود زیرساخت‌های متعدد در شهرستان آبادان و به تبع آن در اروندکنار، یادآور شد: وجود مزیت‌هایی همچون برخورداری از راه‌های ریلی، هوایی، دریایی، صنایع، اراضی کشاورزی و غیره به طور قطع امکان حرکت در مسیر توسعه و رونق شهرستان در عرصه‌های مختلف را دارد.

این روحانی از شوراهای اسلامی شهرها و روستاها که در دل آنها بخش‌ها نیز هستند به عنوان تبلور اتحاد، مشارکت و اراده مردم نام برد و گفت: شایسته است تا جایگاه شورا در بخش‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد.

وی با توضیحاتی بیشتر در همین ارتباط عنوان کرد: قرآن کریم دستور می‌دهد تا در اموری که نیاز به علوم متفاوت و افکار مختلف است با یکدیگر مشورت کرد، لذا باید در انجام بهینه و مناسب امور، تفکرات و تجربیات را در کنار یکدیگر قرار داده و از آنها در زمینه رفع مشکلات مردم استفاده کنیم.

این مسئول یادآور شد: باید با وحدت، اتحاد، همدلی و مشورت موانع و مشکلات را کنار زد تا به نتیجه دلخواه برسیم.

امام جمعه اروندکنار با تأکید بر رفتار متواضعانه و مشورت با مردم اظهار کرد: اینها برای ما راهگشا بوده و اعتماد مردم به شوراها از اهمیت خاصی برخوردار است.

وی با اشاره به اینکه برای مسائل و مشکلات برنامه داشته و بر اساس آن هدفگذاری‌ها صورت گیرد بسیار مهم و ارزشمند است، گفت: شوراها باید برنامه‌های خود و میزان عملکرد بر اساس برنامه‌ها را به مردم اطلاع دهند.

محمدی‌پور در پایان با تاکید بر حرکت شوراهای اسلامی شهر و روستاها بر اساس برنامه ریزی، خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات متعدد با مردم و پاسخگویی از نزدیک به آنها در راستای اعتمادسازی مردم نقش موثری دارد و زیباست که چنین ارتباطاتی در جامعه عرف شود و از فکر مردم نیز در انجام امور بهره ببرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.