وضعیت بهداشت اروندکنار بحرانیست

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: رئیس شورای بخش مرکزی اروندکنار گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی آبادان باید هر چه سریع‌تر برای رفع مشکل افزایش حجم فاضلاب‌ها سرریز شده در انهار طبیعی روستاها چاره‌اندیشی کنند.

محمد نصاری با اشاره به بسته شدن انهار طبیعی در راستای اجرای طرح آبیاری و زهکشی عنوان کرد: این بخش از دیرباز فاقد شبکه دفع فاضلاب بوده و لذا مردم فاضلاب‌هایشان را به درون انهار هدایت می‌کردند که متاسفانه با بسته شدن انهار حجم فاضلاب‌ها سرریز شده در انهار طبیعی افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه افزایش حجم فاضلاب‌ها سرریز شده در انهار طبیعی روستاهای بخش مرکزی اروندکنار سلامت مردم را به خطر انداخته است، افزود: مسئولان دانشکده علوم پزشکی آبادان باید هر چه سریع‌تر برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

رئیس شورای بخش مرکزی اروندکنار در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سهم این شورا از اعتبارات صفر است، اضافه کرد: بدون پول هیچ گره‌ای از مشکلات عدیده اهالی روستاهای بخش مرکزی برطرف نمی‌شود.

نصاری با تاکید بر اینکه با دست خالی مشکلات روستاهای این بخش حل نمی‌شود، یادآور شد: از مسئولان می‌خواهیم تا در راستای بررسی و ارائه راهکارهای منطقی و عملیاتی اقدامات اساسی انجام دهند.

وی گفت: تاکنون بازدیدهای میدانی فراوانی از سوی مسئولان دستگاه‌های اجرایی از بخش مرکزی اروندکنار انجام شده اما این بازدیدها گره‌گشای مشکلات عدیده روستائیان نبوده است.

نصاری افزود: فرسودگی و خرابی جاده دهستان نصار قابل چشم‌پوشی نیست، اهالی در هنگام تردد و به‌ ویژه در فصل بارندگی با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند به طوری که در برخی از روزها مردم به طور کامل خانه‌نشین می‌شوند.

رئیس شورای بخش مرکز اروندکنار اظهار کرد: شبکه آبرسانی منیوحی و نصار نیاز به ترمیم و اقدام اساسی دارد، ضمن آنکه مشکلات حوزه بهداشت و درمان در این بخش که به سلامت و حیات مردم بستگی دارد نیز باید هر چه سریع‌تر رفع شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نبود بخشدار، تصریح کرد: محرومیت بخش اروندکنار به دلیل نبود بخشدار دو برابر شده و وجود یک بخشدار در کنار مردم و منتخبان آنها در شورا می‌تواند علاوه بر دلگرمی دادن به اهالی در جهت پیگیری و کاهش مشکلات مؤثر باشد.

نصاری در پایان اظهار کرد: عدم استقرار دفاتر نمایندگی اداره‌ها در این بخش، دسترسی به آنان را در هنگام مواجهه با مشکلات سخت و ناممکن کرده است.

به گفته رئیس شورای بخش مرکز اروندکنار، رفع مشکلات این بخش منوط به در اختیار داشتن اهرم‌های فشار و عملکردهای اجرایی مسئولان دارد.

 

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.