قطار محلی اندیمشک ـ دورود وارد خط آهن زاگرس شد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: معاون فرماندار اندیمشک از آغاز حرکت مجدد قطارهای محلی اندیمشک ـ دورود توسط اداره کل راه آهن زاگرس خبر داد.

امیرحمزه بزرگی گفت: حرکت قطار محلی اندیمشک به دورود اداره کل راه آهن زاگرس که از اول آذرماه امسال به دلیل انجام عملیات بازسازی متوقف شده بود از امروز از سر گرفته خواهد شد.

وی ادامه داد: جابه‌جایی روزانه یکهزار و ۲۰۰ مسافر از جمله خدمات قطار محلی اندیمشک ـ دورود است که از اول آذرماه جاری با لغو برنامه حرکت قطار محلی برای انجام تعمیرات این خط، عشایر و روستاییان محلی را برای جابه‌جایی و انتقال بار و محصولات زراعی و دامی با مشکل روبه‌رو کرده بود.

معاون فرماندار اندیمشک افزو: با پیگیری‌های متعدد فرمانداری و نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی، این قطار هر روز ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه از اندیمشک حرکت و روز بعد ساعت ۱۵ از دورود به طرف اندیمشک حرکت خواهد کرد.

بزرگی خاطرنشان کرد: قطار محلی تنها وسیله نقلیه اهالی روستاهایی مانند شهبازان، تله زنگ و توه در بخش الوار گرمسیری این شهرستان بوده و ساکنان این روستاها به دلیل عدم دسترسی به جاده تنها از  طریق قطار محلی برای تردد به شهر و تامین مایحتاج روزانه خود استفاده می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: ساکنان بیش از ۶۰ روستا در استان‌های خوزستان و لرستان سال‌هاست که از خدمات قطار محلی بهره‌مند هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس، اداره کل راه آهن ناحیه زاگرس در استان خوزستان دارای ۱۲ ایستگاه با حوزه استحفاظی ۲۲۲ کیلومتر نقش مهمی در جابه‌جایی بار و مسافر در شمال خوزستان به تهران و مناطق مرکزی کشور دارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.