دلایل آتش سوزی ۱۰۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط اندیمشک چه بود؟/

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار اندیمشک گفت: از ابتدای امسال تاکنون یک هزار هکتار از جنگل‌های بلوط این شهرستان طعمه حریق شده است.

حمیدرضا گودرزی عنوان کرد: درگیری‌های طایفه‌ای و آتش زدن جنگل و گرمی هوا، دلایل عمده آتش‌سوزی در جنگل‌های بلوط این منطقه در این مدت بوده است.

وی افزود: هر چند محدوه جنگل‌های بلوط اندیمشک، تحت حفاظت مجموعه منابع طبیعی است ولی منابع طبیعی در هنگام وقوع حوادث وارد عمل نمی‌شود و ما نیز به تنهایی قادر به رسیدگی نیستیم؛ در این شرایط ضروری است که مجموعه منابع نیز با قاطعیت تمام، در جهت حفظ جنگل‌های بلوط اندیمشک اقدام کند.

فرماندار اندیمشک با بیان این که درختان ۶۰ تا ۷۰ ساله در جنگل‌های بلوط این منطقه وجود دارد، بیان کرد: متاسفانه برای حفظ این درختان و جنگل‌های ارزشمند بلوط، امکانات لازم برای اطفای حریق در شهرستان وجود ندارد و زمان رسیدن به محل حادثه نیز بسیار طولانی است.

وی تصریح کرد: از شهر اندیمشک تا محدوده جنگل‌های بلوط تقریبا ۵ ساعت فاصله است و پس از آن نیز ۲ ساعت پیاده‌روی لازم است تا به محل برسیم که این خود دلیلی برای گسترش آتش در جنگل‌های بلوط در هنگام وقوع حوادث است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.