مسدودشدن حسابهای شهرداری اندیمشک مشکل‌ساز شد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک گفت:مسدود شدن حسابهای شهرداری از سوی طلبکاران سنوات قبل موجب به تعویق افتادن حقوق کارگران و در نهایت اعتراض و تجمع آنها شد.

نعمت مریدی روز یک شنبه افزود: در طول ۱۴ ماه فعالیت شورای اسلامی جدید و شهردار ، ۱۷ ماه حقوق شامل حقوق ماهانه و همچنین سه ماه حقوق معوقه کارکنان شهرداری پرداخت شده است.
وی خاطرنشان کرد: از زمان آغاز به کار شورای اسلامی جدید و شهردار ، کارکنان و کارگران شهرداری ۱۴ ماه حقوق معوقه از سالهای قبل داشتند که با پرداخت سه ماه ، این معوقه ها به ۱۱ ماه کاهش یافت.
وی اظهار کرد:در این مدت بیش از ۹۰ میلیارد ریال از بدهی های سنوات قبل شهرداری به طلبکاران نیز پرداخت شد.
رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک افزود: حسابهای شهرداری اندیمشک با شکایت طلبکاران ، از سوی دادگاه مسدود شده است که همین امر موجب به تعویق افتادن ۶ روزه حقوق این ماه کارکنان وکارگران این شهرداری شد.
مریدی افزود:یکی از مهمترین مشکلات موجود این شهرداری همین مسدود شدن حسابهاست که پرداخت حقوق کارکنان را با چالش جدی مواجه کرده است .
وی تصریح کرد: طی روزهای اخیر مبلغ هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال از سوی یکی از طلبکاران از حسابهای شهرداری برداشت شد که اگر این مبلغ برداشت نمی شد و حسابهای شهرداری مسدود نبود ، بخشی از حقوق کارکنان پرداخت شده بود.
وی اظهار کرد:با پیگیری جدی شهردار و شورای اسلامی شهر برای پرداخت حقوق کارکنان تلاش می شود اما با توجه به برداشت ارزش افزوده و درآمد شهرداری از سوی طلبکاران از حسابهای شهرداری ، در پرداخت حقوق دچار مشکل اساسی شده ایم.
مریدی خاطرنشان کرد: با توجه به اهتمام به رفع مشکلات کارگران ، طی این ۱۴ ماه فعالیت ، در پرداخت حقوق همواره اولویت با حقوق کارگران خدوم و زحمتکش بوده است.
وی با اشاره به مشکلات عدیده این شهرداری افزود: طی روزهای اخیر هم این شهرداری به پرداخت۱۲۰ میلیارد ریال محکوم و این مبلغ به بدهی های شهرداری افزوده شد.
مریدی ضمن تقدیر از همکاری فرماندار ،نماینده ، امام جمعه و دستگاههای امنیتی شهرستان برای حل دغدغه های کارکنان و کارگران این شهرداری گفت: ضمن قدردانی از همکاری دستگاههای امنیتی و دادگستری در پی این هستیم که با رفع موانع قانونی ،نسبت به آزاد سازی حسابهای شهرداری اقدام کنیم تا ابتدا بتوانیم حقوق کارگران را پرداخت کرده و سپس نسبت به پرداخت بدهی ها به طلبکاران اقدام شود.
حدود ۳۰ نفر از کارگران شهرداری اندیمشک امروز مقابل شهرداری این شهر تجمع کرده و خواستار پرداخت حقوق معوقه خود شده بودند.
شهرداری اندیمشک ۸۰۰ میلیارد ریال بدهی به بخش های مختلف دارد.
مطالب پیشنهادی