نماینده اندیمشک: وضعیت بیکاری در استان خوزستان به بحران تبدیل شده است

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی در استان خوزستان به بحران تبدیل شده است.

فریدون حسنوند در جلسه شورای اداری اندیمشک که عصر امروز در سالن اجتماعات فرمانداری اندیمشک برگزار شد اظهار داشت: شهرستان اندیمشک در بخش ریل و جاده دارای یک ظرفیت منحصر به فرد است.

وی گفت: اندیمشک در بخش ریلی و جاده‌ای سه محور و مسیر ارتباطی خوزستان با استان‌های لرستان و ایلام و بخش‌های مختلف شهری خوزستان را به یکدیگر متصل می‌کند و این مقوله بیان‌گر جایگاه ویژه اندیمشک در این زمینه است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که اعتبارهای شهری و محلی پاسخگوی نیازهای این شهرستان در حوزه مخابرات و فناوری اطلاعات نیست عنوان کرد: شهرستان اندیمشک علاوه بر جمعیت ثابت خود در برخی روزهای سال بیش حضور ۵ میلیون مسافر را در خود تجربه می‌کند و این مقوله بر لزوم اجرای طرح‌های مخابراتی در این شهرستان بیش از گذشته افزوده است.

وی گفت: در فصل بهار و متناسب با حضور میهمانان نوروزی و زائران سرزمین نور، بیش از ۵ میلیون نفر با عبور از مسیرهای جاده‌ای اندیمشک به دیگر بخش‌های استان سفر می‌کنند و در فصل تابستان این مسافران به بیش از دو میلیون نفر می‌رسند که از این میزان آمار سهم اندیمشک در اسکان مسافرها بیش از ۵۰ درصد است.

حسنوند با بیان این که همین مقوله و عدم تناسبت میان ظرفیت شهرستان در حوزه مخابرات با نیازهای شهرستان، بیان کرد: برطرف کردن مشکلات اندیمشک در این حوزه و تخصیص اعتبارات مورد نیاز شهرستان برای توسعه خدمات مخابرات و فناوری اطلاعات نه تنها برای اندیمشک بلکه موجب اطمینان خاطر جمع کثیری از شهروندان می‌شود چرا که وضعیت کنونی پاسخ‌گوی نیاز شهروندان اندیمشک  نیست.

وی با اشاره به تردد گسترده زائران و شرکت عاشقان اهل بیت(ع) در آئین پیاده‌روی آن و عبور از مرزهای خوزستان برای اعزام به عتبات عالیات ادامه داد: اندیمشک نقشی مهم در تردد زائران اربعین دارد و در طول سال‌های اخیر بیش از ۱۰ منطقه شهری و ۴ شهر جدید به جغرافیایی شهری اندیمشک افزوده شده است و به همین جهت باید بیش از گذشته نسبت به توسعه خدمات این حوزه توجه داشت.

نماینده مردم اندیمشک با اشاره به مشکلات آنتن دهی بزرگ راه اندیمشک – خرم آباد خاطرنشان کرد: مشکلات مربوط به عدم ارائه خدمات به ساکنین مناطق روستایی شهرستان و برطرف کردن مشکل مربوط به این مسیر ارتباطی ملی نیازمند توجه ویژه در این حوزه و تأمین خدمات مورد نیاز خوداست.

وی با تاکید بر این که حمایت از دولت در تحقق اهداف خود ضروری بوده و دولت پیشانی کشور در توسعه ایران اسلامی است گفت: استان خوزستان با بیش از ۴ و نیم میلیون نفر جمعیت و اختصاص ۸۰ درصد درآمدهای نفتی به خود هنوز با آثار و خسارت‌های جنگ تحمیلی روبه‌رو است و به همین جهت دولت برای تأمین نیازهای آن باید یک نگاه ویژه داشته باشد.

حسنوند افزود: ما باید بدانیم خوزستان دروازه ورود تشیع به مرزهای معنوی و اعتقادی کشور است و وضعیت کنونی ارائه خدمات به مردم این استان در شهرهای مختلف خوزستان، زیبنده مردم و شهروندان شهرهای مختلف آن نیست چرا که اهدا هزاران شهید در دوران دفاع مقدس و جبهه مقاومت اسلامی بیش از گذشته بر عهد و پیمان مردم خوزستان در عرصه عزت ایران اسلامی توجه کرده است.

نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: وضعیت بیکاری و نبود فرصت‌های شغلی در خوزستان به بحران تبدیل شده است و به همین جهت ما باید مطابق با ظرفیت این استان به دنبال ایجاد فرصت‌های شغلی و توسعه خوزستان در بخش‌ها و شهرهای مختلف باشیم.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.