بانوان اندیمشکی در حسرت فضای ورزشی

عصر جنوب – asrejonoob.ir: شهرستان اندیمشک شمالی ترین نقطه خوزستان که نامی پرآوازه در کسب عناوین ورزشی دارد در بخش ورزش بانوان با مشکلات زیادی مواجه است.

بانوان اندیمشک طی سال های اخیر به دلیل نداشتن سالن و مجموعه ورزشی اختصاصی دچار مشکل شده اند.

جمع زیادی از بانوان ورزشکار اندیمشکی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا خواستار پیگیری این مشکل و توجه به دغدغه های خود شدند.
مربی سابق بسکتبال نونهالان خوززستان در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت:واگذاری سالن ها به بخش خصوصی موجب کاهش رغبت بانوان و مربیان به ورزش شده است.
سارا اسماعیلی افزود:این سالن ها توسط بخش خصوصی به صورت سانس های اجاره ای در اختیار مربیان و ورزشکاران قرار می گیرد که به علت مشکل مالی چندان مورد استقبال قرار نمی گیرند.
وی گفت:چند سال قبل سالن ورزشی کوی نیروی اندیمشک برای بانوان در نظر گرفته شده بود اما به دلیل واگذاری به بخش خصوصی طی چند سال اخیر ،این فرصت نیز از بانوان شهرستان گرفته شد.
این مربی و داور بسکتبال در بخش دیگری گفت:بیمه نبودن مربیان در سالن های ورزشی نیز یکی دیگر از مشکلاتی است که نیاز به پیگیری دارد.
وی افزود:طی سال های اخیر ورزش بانوان شهرستان با مشکلات عدیده ای مواجه شده اما با مدیریت جدید اداره ورزش و جوانان شهرستان وضعیت رو به بهبود رفته است.
وی گفت:برگزاری دوره های آموزشی که طی یک ماه اخیر از سوی اداره ورزش شهرستان برگزار شده و چند برنامه مهم و شاخص ورزشی موجب ایجاد انگیزه در بانوان ورزشکار شهرستان شده است.
اسماعیلی گفت:اختصاص ساعاتی از سالن های ورزشی اندیمشک به صورت رایگان به بانوان ورزشکار، استعدادیابی ورزشی در مدارس دخترانه و مهدهای کودک، افزایش تجهیزات ورزشی همچنین نصب برخی تجهیزات در سطح پارک ها به افزایش روحیه ورزشی بانوان در شهرستان کمک خواهد کرد.
یک مربی کاراته هم گفت:استعدادهای ورزشی بانوان بسیار است و باید با تقویت امکانات در این شهرستان زمینه پیشرفت ورزش آنان را فراهم کرد.
شیهان آسیه سعادتی افزود:درخشش بانوان اندیمشکی در مسابقات مختلف نشان دهنده توانمندی آنان در ورزش است و باید با نگاه جدی به این موضوع توجه شود.
وی اظهار کرد:کمبود امکانات ورزشی موجب دلسردی بانوان اندیمشکی می شود که در صورت رفع دغدغه مالی بانوان قهرمان، بستر برای درخشش بیشتر آنان فراهم می گردد.
وی بیان کرد:بانوان شهرستان اندیمشک در رشته های مختلف ورزشی توان و استعداد خود را نشان داده اند و حمایت از این قشر به پویا شدن هرچه بیشتر آنان کمک خواهد کرد.
ریحانه صادق زاده دانشجوی رشته تربیت بدنی هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: سلامت هر یک از اعضای خانواده به ویژه زنان که نقش مادری را برعهده دارند، نقش چشمگیری در سلامت خانواده دارد.
وی افزود: بیماری های روحی از جمله افسردگی و اضطراب در زنان بیشتر دیده می شود لذا تقویت ورزش بانوان موجب شادابی این قشر و در نهایت ایجاد شادابی در خانواده می گردد.
وی گفت:بسترسازی برای حضور بانوان در حوزه ورزش و گرایش بیشتر آنان باید با ایجاد زیرساخت های این حوزه انجام گیرد.
رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان اندیمشک هم گفت:نداشتن سالن و مجموعه ورزشی اختصاصی مهمترین دغدغه بانوان ورزشکار و ورزش دوست شهرستان اندیمشک است.
کیومرث آریان متین با اشاره به تلاش برای شناسایی کلیه مشکلات ورزشکاران اندیمشک گفت:در حوزه ورزش بانوان در نشست های مختلف مشکلات آنان به صورت کارشناسی بررسی شده است.
وی افزود:با توجه به اینکه زمان ورزش بانوان صبح تا ظهر است و با شروع مدارس این موضوع موجب عدم استقبال بانوان از باشگاهها شده لذا در تلاش برای ایجاد سالن اختصاصی برای بانوان هستیم.
آریان متین گفت:با تلاش نماینده اندیمشک کلیه مشکلات بررسی شده و علاوه بر سالن اختصاصی ، یکی از استخرهای شهر نیز به بانوان اختصاص داده می شود.
وی بیان کرد:در خصوص سالن هایی که به بخش خصوصی نیز واگذار شده راهکار و برنامه ریزی خوبی در دست اقدام است.
شهرستان اندیمشک در شمال خوزستان ۲۸ هیات ورزشی فعال دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.