نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در اندیمشک ساخته می شود/ ایجاد ۳ هزار شغل

عصر جنوب – asrejonoob.ir: نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی گفت: گام نخست نیروگاه سیکل ترکیبی این شهرستان با اعتبار اولیه ۱۰ هزار میلیارد ریال ساخته می شود.

فریدون حسنوند روز شنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی احداث این نیروگاه در سالن جلسات فرمانداری افزود:مراحل اولیه ساخت این نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی در حال انجام است.
وی اظهار کرد:با توجه به زیرساخت مناسبی که در شهرستان اندیمشک وجود دارد افزایش ظرفیت این نیروگاه به یکهزار مگاوات پیشنهاد شده است.
رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی افزود:این نیروگاه از محل اعتبارات دولتی ساخته می شود و منشا تحول در صنعت، برق و تولید آن در شهرستان اندیمشک و منطقه خواهد شد.
وی بیان کرد:پتانسیل های اندیمشک می تواند این شهرستان را به عنوان قطب نیروگاهی کشور مطرح کند کما اینکه زیرساخت های برق،آب و سایر ظرفیت ها و به خصوص عبور خطوط انتقال برق از این شهرستان ، اندیمشک را به عنوان یک شهر با ظرفیت بسیار عالی مطرح کرده است.
نماینده مردم اندیمشک گفت:توانمندی نیروی انسانی بومی در سدهای کرخه و دز نیز یکی دیگر از امتیازهای ارزشمند در شهرستان اندیمشک است که می توان در احداث چنین طرح هایی موثر باشند.
وی بیان کرد:برای گام نخست این نیروگاه مشکلی در شهرستان وجود ندارد و لذا ادارات مربوطه مانند منابع طبیعی و محیط زیست باید مکاتبات لازم را هر چه سریعتر در این خصوص پیگیری کنند.
حسنوند تاکید کرد:در سطح کشور صدها طرح اینچنینی اجرا شده و به لحاظ محیط زیست آسیب یا پیامدی ندارند و همچنین اجرای این طرح در سطح شهرستان گامی بسیار مهم برای ایجاد اشتغال و تولید خواهد بود.
فرماندار شهرستان اندیمشک اجرای طرح نیروگاه سیکل ترکیبی را گامی در راستای توسعه اندیمشک دانست و گفت:مکان یابی این طرح از سوی کارشناسان مربوطه در حال انجام است.
پیمان جهانگیری افزود:این طرح یکی از شاخص تیرین طرح های اشتغالزای اندیمشک است که با پیگیری نماینده مردم این شهرستان و مسوولان پیگیری شده و بزودی عملیات اجرایی آن آغاز می شود.
وی تاکید کرد:این طرح مهم می تواند حداکثر سه هزار نفر را به طور مستقیم و غیر مستقیم در سطح شهرستان اندیمشک مشغول به کار کند.
جهانگیری گفت:حدود ۱۸ ماه زمان پیش بینی اجرای طرح است و پس از انجام مراحل اولیه واگذاری زمین و مکاتبات زیست محیطی ، این طرح اجرا خواهد شد.
مجری طرح های نیروگاهی سیکل ترکیبی شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی هم در این جلسه جزییات طرح را تشریح کرد.
حبیب حاجی زاده گفت:این نیروگاه جزء نیروگاههای دولتی و از منابع داخلی وزارت نیرو احداث می گردد.
وی بیان کرد:نیروگاه شهرستان اندیمشک جزء پیشرفته ترین نیروگاههای کشور است که راندمان بالا و آلودگی بسیار کم خواهد داشت و از سیستم های کنترلی پیشرفته برخوردار است.
در این جلسه که با حضور فریدون صالحی فر مدیرعامل سد و نیروگاه کرخه و سعید رئوفی نسب مدیرعامل سد و نیروگاه دز برگزار شد ، در خصوص واگذاری زمین اجرای طرح و تسریع در مکاتبات زیست محیطی و منابع طبیعی بحث و تصمیم گیری شد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.