عبدولی: مدال طلای المپیک توکیو ۲۰۲۰ را می خواهم/ مدالم را به شهدای مدافع حرم تقدیم می کنم

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سعید عبدولی کشتی گیر ۷۵ کیلوگرم کشورمان باز هم در المپیک مغلوب داوران شد و در حالی که می‌توانست مدال طلای را برای کشتی فرنگی کشورمان در این رقابت‌ها کسب کند به مدال برنز رسید.

عبدولی وقتی روی تشک رفت چشم همه ایران به تلویزیون خیره شده بود و در مقابل منزل این کشتی گیر در اندیمشک غوغایی بود و همه منتظر کسب مدال طلای این کشتی گیر اندیمشکی بودند اما در جنگ برابر مادسن دانمارکی با این‌که مدام حمله می‌کرد از داور مسابقه به دلیل کم کاری اخطار گرفت تا همه را یاد المپیک لندن بیندازد که با ناداوری از گردونه رقابت‌ها حذف شد.
سعید برابر کشتی گیر دانمارکی هیچی کم نگذاشت و با این‌که یک بر یک برابر این حریف قدرتمندش مساوی شد به دلیل اخطاری که گرفت از رسیدن به فینال باز ماند.
صعود مادسن دانمارکی به فینال این وزن راه را برای عبدولی باز گذاشت تا سعید پس از پیروزی برابر حریفانش به دیدار رده بندی صعود کند و در دیدار رده بندی موفق شد پیتر باسکی کشتی گیر نامدار مجارستانی را با نتیجه ۵ بر ۲ شکست دهد تا مدال برنز المپیک ۲۰۱۶ ریو را به دست بیاورد.
سعید عبدولی که در چند سال اخیر در دو رویداد مهم بازی‌های آسیایی ٢٠١۴ و المپیک ٢٠١٢ لندن به خاطر قضاوت ناعادلانه با ناکامی رو به ‌رو بوده، حالا با مدال برنز قدری این خاطره‌‌های بد را فراموش کرده است.
اما پس از این مدال با ارزش شنیده شد سعید عبدولی از کشتی خداحافظی کرده که بلافاصله این کشتی گیر خداحافظی اش را تکذیب کرد.
اما محمد بنا سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی ایران گفت سال‌ها بود ما سهمیه این وزن در المپیک را نمی‌گرفتیم و خوشحالم که به سعید عبدولی اعتماد کردیم و کسب مدال برنز این کشتی گیر که می‌دانم حقش طلا بود اما اسیر ناداوری شد از مدال طلا کمتر نبود. سعید عبدولی حال در جدیدترین اظهارنظر در گفت و گو با خبرنگار همشهری می‌گوید: برای کسب مدال طلا تلاش زیادی کردم اما داوران باز هم مانع راهم شدند و به نظر می‌رسد داوران حریفان اصلی ام هستند. این مصاحبه خواندنی را از دست ندهید:

  • بالاخره توانستی حقت را از المپیک بگیری!

خدا را شکر می‌کنم که توانستم برای کشتی کشورم کاری انجام دهم و با دست پر به میهنم برگردم. از این‌که توانستم بالاخره در مهم ترین آوردگاه ورزشی مدال کسب کنم، خیلی خوشحالم.

  • ظاهرا چندان از کسب مدال برنز المپیک راضی نیستی؟

می توانستم طلا بگیرم. مادسن دانمارکی در این وزن قدرت بزرگی است اما نتوانست من را شکست دهد. در گفت و گو با شما قبل از المپیک گفته بودم به هیچ حریفی رحم نمی‌کنم، اما برابر مادسن تیم داوری باز هم در حقم جفا کرد و نگذاشت به فینال برسم.

  • یعنی می‌توانستی مادسن را شکست دهی؟

صددرصد می‌توانستم. خیلی راحت برابر این کشتی گیر صاحب نام دانمارکی کشتی گرفتم. برابر مادسن هرگز به فکر دفاع کردن نبودم اما نمی‌دانم چه شد که داور نظر به کم کاری من داشت. در صورتی که مدام حمله می‌کردم و در حالی که به سوی این کشتی گیر یورش بده بودم، اخطار کم کاری به من دادند.

  • پس معتقدی باز هم اسیر ناداوری شدی؟

متاسفانه در چند سال اخیر در اکثر رقابت‌ها – چه المپیک لندن، چه رقابت‌های آسیایی و چه در المپیک ریو – اسیر ناداوری شدم. من انگیزه زیادی برای کسب مدال طلا داشتم و تمرینات بسیار سختی هم برای کسب این مدال طی یک سال اخیر کردم، اما باز هم داوران این اجازه را به من ندادند تا دستم به طلا برسد.

  • چه شد بعد از شکستی که برابر مادسن داشتی، با روحیه بیشتری به مصاف حریفانت رفتی؟

وقتی مدال طلا را از دست رفته دیدم، به خودم قول دادم اگر در جدول مسابقات باقی بمانم برای کسب مدال برنز به آب و آتش بزنم. هر چند برابر ویکتور نمس از صربستان مقداری به مشکل برخوردم اما خدا را شکر موفق به شکست این کشتی گیر شدم و در دیدار رده بندی هم برابر حریفم کوهی از انگیزه بودم و خدا را شکر و با دعای خیر هموطنانم و با شکست حریفم به مدال برنز دست یافتم.

  •  اما خیلی از کارشناسان معتقدند می‌توانستی در مسابقه اول بهتر کشتی بگیری؟

نظر این کارشناسنان محترم است اما اصلا کم کاری نکردم، قرعه سختی به نام من خورد زیرا مادسن از مدعیان کسب مدال طلا بود و نباید فراموش کنیم که در المپیک همه برای مدال طلا می‌جنگند و اگر در این مسابقه کمی داوران دقت بیشتری می‌کردند به راحتی پیروز می‌شدم.

  • چرا بعد از پیروز شدن برابر مادسن این قدر به رئیس تشک اعتراض کردی؟ ترس از دیسکالیفه (اخراج به دلیل خطا یا اعتراض) نداشتی؟

خیلی عصبی شده بودم. یک لحظه تمام زحماتی که طی سال‌های اخیر برای رسیدن به المپیک کشیده بودم همانند فیلم جلوی چشمم رد شد. ترس داشتم مثل المپیک لندن نتوانم به حقم برسم. دوست نداشتم تشک را ترک کنم. چون معتقدم داوران حقم را پایمال کرده بودند که با صحبت‌های محمد بنا از تشک خارج شدم.

  • گفته شد بعد از کسب مدال برنز از دنیای کشتی خداحافظی کردی؟

طی چند سال اخیر به صورت مداوم در تمرینات و اردوهای تیم ملی و مسابقات جهانی و بین المللی بودم و می‌خواهم مدتی را استراحت کنم و در کنار خانواده باشم ولی هنوز خیلی زود است از کشتی خداحافظی کنم. چون اهدافی دارم که هنوز به آنها نرسیده ام. بعد از مدتی استراحت به کشتی برمی گردم. هرچند باید بگویم کشتی رشته سنگینی است که مرد می‌خواهد که خودش را در این رشته نگه دارد.

  • پس باید منتظر عبدولی در المپیک ۲۰۲۰ باشیم؟

شک نکنید. برای المپیک ۲۰۲۰ برنامه‌های خیلی خوبی دارم. من طلای المپیک را می‌خواهم و حالا که در ریو این مدال را نگرفتم، برای المپیک توکیو سخت تلاش می‌کنم و این راه چهارساله را پشت سر خواهم گذاشت. البته اگر در ریو مدال طلا را می‌گرفتم، شاید برای همیشه از کشتی می‌رفتم اما خواست خدا بود که چهار سال دیگر در این رشته فعالیت کنم.

  • مدال برنزت را تقدیم شهدا کردی؟

بله این مدال ناچیز را به مدافعان حرم که جانشان را برای امنیت کشور کف دستشان گذاشتند و از همه چیز خود گذاشتند، تقدیم کردم و امیدوارم قدر این عزیزان را بیشتر بدانیم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.