شورای شهر اندیمشک منحل شد؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: رئیس شورای اسلامی شهر اندیمشک انحلال این شورا را تکذیب کرد و گفت:خبر انحلال شورای اسلامی شهر اندیمشک صحت ندارد.

سیدسام حسینی گفت: طبق قانون شوراها ، شورای اسلامی باید هرماه دو جلسه عادی برگزار کند که امشب دومین جلسه شورای اسلامی برنامه ریزی شده و به صورت کتبی به اعضای محترم شورا ابلاغ گردید.
وی افزود:با توجه به اینکه بعد از جلسه استیضاح شهردار چهار نفر از اعضا به صورت دسته جمعی استعفا داده بودند همین چهار نفر نیز امشب در جلسه حضور پیدا نکرده و لذا جلسه برای برگزاری به حد نصاب نرسید.
وی با اشاره استعفای دسته جمعی گفت:این اعضا در اعتراض به روند عملکرد شهردار استعفا دادند اما مطابق ماده ۲۴ آیین نامه شوراها به دلیل از رسمیت انداختن شورا، قابل طرح در شورا نمی باشد.
حسینی گفت:چنانچه این غیبت ها به صورت مکرر بوده و اعضای مذکور در جلسات متعدد غایب باشند می تواند یکی از موارد انحلال شورای اسلامی باشد.
رییس شورای اسلامی شهر اندیمشک از کلیه اعضای محترم شورا خواست برای دفاع از حقوق و رای مردم در جلسات حضور پیدا کنند.
سخنگوی شورای اسلامی شهر اندیمشک هم علت برگزار نشدن نشست یکشنبه شب این شورا را عدم حضور تعدادی از اعضا در جلسه عادی عنوان کرد.
کرامت میری افزود:طبق ماده ۱۴ آیین نامه داخلی شورای شهر استعفای چهار نفر، شورا را از حد نصاب قانونی می اندازد و لذا استعفای دسته جمعی قابل طرح در شورا نیست.
وی افزود:استمرار در عدم حضور جلسات شورا که باعث اخلال در انجام وظایف شورای اسلامی می شود وفق ماده ۸۲ قانون شوراها تخلف بوده و قابل طرح در هیات حل اختلاف می باشد.
میری گفت:دوستان شورای شهر مصمم هستند تا حد امکان دوستانه و با همدلی مشکلات را حل و فصل نمایند لذا از همه همکاران شورایی درخواست می شود با خویشتنداری ضمن تمکین به قانون از هرگونه رفتار و حرکتی که باعث اخلال در انجام وظایف شورا می شود خودداری کنند.
در جلسه هفته گذشته استیضاح شهردار اندیمشک محمدرضا پاپی با شش رای ابقا شد و چهار نفر از اعضای شورای اسلامی شهر در پایان این جلسه استعفا دادند.
شورای شهر اندیمشک ۱۱ عضو دارد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.