فرماندار: ۲۳ هزار اندیمشکی بیکارند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: فرماندار شهرستان اندیمشک ؛ آموزش های مهارتی توسط فنی و حرفه ای در مدت زمانی کوتاه، یک شاخص خوب برای اشتغالزایی محسوب می شود.
حمیدرضا گودرزی در خصوص اهمیت نقش آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای بیان کرد: به منظور خارج شدن از مقوله نفس گیر بیکاری و رسیدن به اشتغال، آموزش های فنی و حرفه ای گام های بسیار مهمی برمی دارد اما متاسفانه احساس می کنم مردم اشنایی چندانی با این نوع آموزش ها نداشته و لذا استقبال خوبی ندارند.
گودرزی افزود: در این راستا نیاز است که صداوسیما و رسانه ها به این موضوع پرداخته و مردم را با آموزش های مهارتی فنی و حرفه ای اشنا کنند که در نتیجه آن از شدت بیکاری و مشکلات اقتصادی به فراخور آن، کاسته شود.
وی بیان کرد: به دلیلی موقعیت جغرافیایی این شهر افرادی که وارد آن می شوند افراد سطح پایین اقتصادی هستند و همین امر باعث شده که آمار بیکاری افزایش یابد.
وی خاطرنشان کرد: به روایتی قریب به ۲۳ هزارنفر در اندیمشک در امار بیکاری قرار می گیرند که این موضوع می تواند عامل حاشیه نشینی، ساخت و سازغیرمجاز، بزهکاری و به خطر افتادن امنیت را شامل می شود.
 فرماندار اندیمشک اضافه کرد: شهرک صنعتی ما به دلیل این که خیلی از افراد با گرفتن وام، سرمایه را به جای دیگری انتقال داده و مشغول به کار شدند، با ظرفیت پایین تعداد ۲۰ نفر مشغول به فعالیت است. با شعار و تبلیغات نیز نمی توان به نتیجه ای مطلوب رسید و باید فکری اساسی کرد که در این راستا فنی و حرفه ای می تواند گوشه ای از مشکلات بیکاری را حل کند.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.