مقتدایی در شورای اداری اندیمشک: توسعه گردشگری و تغییر چهره ورودی شهر

استاندار خوزستان با اشاره به ظرفیت های اقتصادی – امنیتی شهرستان اندیمشک در سطح ملی و استانی، نسبت به استفاده بهینه از سرمایه های بومی برای رشد و توسعه منطقه، تاکید کرد.

عبدالحسن مقتدایی روز گذشته (چهارشنبه) در نشست شورای اداری شهرستان اندیمشک که در محل فرمانداری این شهرستان برگزارشد، اظهارکرد: اندیمشک قطعا ظرفیت ها و نقش های ملی و استانی داشته است که در دوره ای از بخش به شهرستان تبدیل شده است. اکنون مدیران باید به نقش محلی و شهرستانی خود در توسعه اندیمشک بپردازند.

وی بر توسعه گردشگری و تغییر چهره ورودی شهر اندیمشک به عنوان یکی از دروازه های ورودی خوزستان تاکید کرد و گفت: در طرح توسعه پایدار مناطق آلوده و توسعه نیافته، توجه خاصی به بحث گردشگری شده است.

استاندار خوزستان نسبت به تغییر چهره دروازه ورودی شهر اندیمشک تاکید و بیان کرد: مسافرانی که خسته از راه می رسند اگر در ورودی شهر اندیمشک هیچ مطلوبیتی برای استراحت  مشاهده نکنند، گذر می کنند. شما باید ظرفیت هایی ایجاد کنید که کسی از تور گردشگری شما عبور نکند. اندیمشک چهره استان خوزستان است و باید فضای سبز و نظافت شهری در آن تعریف شود.

وی توسعه گردشگری را در ایجاد کسب و کار و رونق اقتصادی مردم موثر دانست و افزود: مدیران محلی با پرداختن به امر گردشگری و استفاده از ظرفیت های آن با مشارکت بخش خصوصی می توانند همان نقش شهرستانی اندیمشک را در کنار نقش ملی و استانی اش ایفا کنند.

مقتدایی با اشاره به مشکلاتی که نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای اسلامی و فرماندار این شهرستان مطرح کردند، گفت: طرح جامع اندیمشک، بحث تعیین حدود این شهرستان با دزفول، مشکل گازرسانی، امنیت منطقه، تاسیس فوریت های پزشکی، تخصیص اعتبارات ماده ۱۸۰، توسعه طرح کشاورزی ۵۵۰ هزار هکتاری به شمال خوزستان و سایر مشکلات را پیگیری و انجام می دهیم اما شما باید نقش شهرستانی خود را ایفا کنید. مساله احداث سد بالا رود را دنبال کنید. اگر می خواهید موفق باشید ورودی شهر را بسازید و بعد این نوسازی را کم کم به درون شهر توسعه دهید. این رسالت شماست و وظیفه نماینده مردم یا استاندار نیست.

وی افزود: فرهنگ عشایری منطقه که همیشه سفره اش برای مهمان پهن است، مردم داری، مهمان نوازی برای جذب توریسم و رونق گردشگری باید بازتعریف شود. بحث مقاومت پادگان دوکوهه و تقدیم یک هزار شهید  بخشی از تاریخ مقاومت منطقه است اما ضروری است که فرهنگ عشایری را در این زمینه سامان دهیم.

استاندار خوزستان افزود: چهره شهر اندیمشک از ورود تا خروج هنوز ترانزیتی است. فرهنگ ترانزیتی نباید این جا رسوب کند. اگر این فرهنگ نخواهد بماند، باید مسیر آمد و شد خودروهای بزرگ را به حاشیه ها تغییر دهیم. اندیمشک توانایی هایی داشته که به این جا رسیده است و در کنار این توانایی ها اکنون باید سرمایه گذاری های ماندگاری توسط خود مردم به ویژه در حوزه گردشگری و پرورش باغات نظیر دزفول انجام گیرد.

وی ایجاد پیوند اقتصادی بین اندیمشک با دزفول و شوش را در رونق متوازن اقتصادی منطقه مهم قلمداد کرد و گفت: اگر شهرستان دزفول در بخش تولید محصولات صیفی جات، مرکبات و سایر محصولات کشاورزی موفق است، اندیمشک با تاسیس صنایع فرآوری این محصولات می تواند نقش اقتصادی خود را در توسعه ایفا کند و در مجموع فعالیت های مربوطه، بتواند در منطقه رسوب گذاری اقتصادی داشته باشد.

مقتدایی با تاکید بر تقویت بخش کشاورزی در منطقه گفت: احداث شهرک کشاورزی در شمال خوزستان به عنوان عامل پیوند سه شهر شوش، اندیمشک و دزفول می ‏تواند در توسعه اشتغال اثرگذار باشد.‏

وی گفت: باید نگاه به هر منطقه را اولویت بندی کرده و پس از برنامه ریزی، برای ارتقای جایگاه ملی و ‏استانی آن منطقه در راستای رفاه مردم با استفاده از امکانات موجود اقدام کرد.

‏استاندار خوزستان ‏گفت: تبدیل شدن اندیمشک به شهرستان نشان دهنده قابلیت های آن است و این ‏شهرستان در زمینه کشاورزی و سایر زمینه ها از پتانسیل خوبی برخوردار است.

وی افزود: تاریخ شهرستان اندیمشک بخشی از عزتمندی ایران اسلامی است و امروز به پاس این ‏عزت آفرینی باید ظرفیت های موجود در این شهرستان را با مشارکت مردم به سمت و ‏سوی بهتر و مفیدتر هدایت کرد. برای آبادانی منطقه باید به دور از ‏اشتباهات دیگران، برای خدمت هر چه بهتر تلاش کرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.