بخش «الوار گرمسیری» فاقد ایستگاه‌ آتش‌نشانی!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: ساکنان ۱۸۷ روستای بخش الوار گرمسیری اندیمشک بیش از هفت سال است که منتظر تکمیل تنها ایستگاه آتش‌نشانی این بخش هستند.

احداث ایستگاه‌های آتش‌نشانی و توزیع متوازن آن در سطح شهر امری است که در موفقیت نیروهای آتش نشانی تأثیر به‌سزایی داشته و می‌تواند اموال و جان شهروندان را از خطرات و حادثه‌های ناگهانی و ناگوار که به وقوع می‌پیوندند حفظ کند.

در همین حال توسعه متوازن ایستگاه‌های آتش نشانی علاوه بر اینکه در سطح شهر باشد باید در بخش‌ها و دهستان‌ها نیز مدنظر قرار بگیرد چرا که علاوه بر هزینه‌بر بودن انتقال نیروها و امکانات به روستاها مسئله مسافت و دوری آنها نیز می‌تواند باعث تأخیر در امر امدادرسانی و همچنین از دست رفتن جان انسان‌ها و اموال آنان شود.

مردم بخش الوار گرمسیری اندیمشک با داشتن بیش از ۱۸۷ روستا و دو شهر و جمعیتی بالغ بر ۳۰ هزار نفر از سال ۱۳۸۶ تاکنون یعنی بیش از هفت سال است که چشم به راه تکمیل تنها ایستگاه آتش نشانی این بخش هستند.

* خدمت رسانی به حادثه دیدگان به کندی صورت می‌گیرد

یکی از ساکنان شهر حسینیه مرکز بخش الوار گرمسیری در رابطه با وجود این مشکل اظهار داشت: بارها در مسیر جاده ترانزیتی بخش اندیمشک به خرم آباد برخی از خودروها دچار آتش سوزی شده که در صورت عدم دخالت مردم می‌توانست تلفات جانی داشته باشد.

محمد میرعالی افزود: در موقع بروز این قبیل آتش سوزی‌ها به علت نبود ایستگاه آتش نشانی و همچنین فرسودگی ماشین آلات موجود در مرکز بخش شهر حسینیه، خدمت رسانی به حادثه دیدگان به کندی صورت می‌گیرد.

* احداث ایستگاه آتش نشانی ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است

بخشدار بخش الوار گرمسیری عنوان کرد: ساختمان این ایستگاه آتش نشانی با پیشرفت ۵۰ درصدی بیش از ۷ سال است که به علت عدم تخصیص بودجه همچنان ناتمام باقی مانده است.

غلامحسن شرافت‌زاده افزود: با توجه به وجود ۱۸۷ روستا با پراکندگی فراوان در این بخش و همچنین تردد مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از مسیر جاده ترانزیتی اندیمشک به تهران تسریع در اختصاص بودجه و تکمیل این ایستگاه ضروری به نظر می‌رسد.

وی اضافه کرد: همچنین به دلیل وجود جنگل‌های بلوط در این بخش و آتش سوزی‌های گاه و بی‌گاه و در راستای جلوگیری از بین رفتن این گونه های نادر درختی با امدادرسانی به موقع امیدواریم مسئولان نسبت به آغاز عملیات اجرایی این ایستگاه و اتمام ان اقدام کنند.

* بروز مشکلات در هنگام وقوع حوادث 

شهردار شهر حسینیه مرکز بخش الوار گرمسیری اندیمشک اظهار داشت: متاسفانه نبود ایستگاه آتش نشانی و همچنین فرسودگی و کمبود امکانات اطفای حریق در این شهر باعث بروز مشکلاتی در هنگام وقوع حوادث در این بخش شده است.

نورالله مرتضوی‌راد افزود: وجود و تمرکز تمام ادارات بخش در این شهر و همچنین قرار داشتن این شهر و روستاهای این بخش در مسیر پرتردد جاده ترانزیتی اندیمشک به تهران و آزادراه پل زال به اندیمشک از دیگر دلایلی است که ضرورت تسریع در ساخت ایستگاه آتش نشانی را دوچندان می‌کند.

وی اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون چندین مورد واژگونی و آتش سوزی تانکرهای عراقی حمل سوخت در این مسیر روی داده که با وجود کمبود امکانات نیروهای آتش نشانی این شهرداری نسبت به اطفای حریق اقدام کرده‌اند.

مرتضوی‌راد خاطرنشان کرد: با وجود کمبود ماشین آلات و فرسودگی آنان و در صورت عدم حضور این نیروها خسارات زیادی به دیگر وسایل نقلیه عبوری از این مسیر وارد آمده و همچنین امکان بسته شدن این محور مهم ترانزیتی نیز وجود داشت.

این مسئول در پایان خواستار اختصاص اعتبار لازم برای آغاز عملیات احداث ایستگاه آتش نشانی این بخش در شهر حسینیه و نوسازی و تجهیز ماشین آلات آتش نشانی این شهر به امکانات اطفای حریق شد.

با توجه به این موضوع که امدادرسانی به موقع و سریع از جمله کارهایی است که در صورت بروز حوادث در کاهش حوادث بسیار تاثیرگذار است امید است که برای تحقق این خواسته مهم مردم گامی اساسی برداشته شود و مسئولان و مدیران استانی برای اجابت این تقاضا گام‌های عملی بردارند.

—————————-

گزارش از: علی بازگیر – فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.