جلیلی: استانی شدن انتخابات مجلس موجب تغییر رویکرد مردم در انتخاب می‌شود

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: اسماعیل جلیلی  گفت: هر طرحی یک سری مزایا و معایبی دارد که استانی شدن انتخابات مجلس هم جزو این طرح‌ها است. وقتی انتخاب نمایندگان به صورت استانی برگزار شود رویکرد مردم در انتخاب تغییر پیدا می‌کند.

 

وی اظهار کرد: در این طرح انتخاب‌ها بیشتر به سمت حزبی و گروهی پیش می‌رود و رویکرد فعالیت‌های حزبی در انتخابات افزایش پیدا می‌کند.

 

نماینده مردم مسجدسلیمان، اندیکا، لالی و هفتگل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: استان خوزستان دارای محرومیت‌های زیادی هستند که ممکن است با استانی شدن انتخابات مجلس نمایندگان خود را پاسخگوی مردم این شهر‌ها ندانند.

 

وی با بیان اینکه ممکن است در استانی شدن انتخابات مجلس نگاه نمایندگان به مرکز استان شود، تصریح کرد: این یکی از بزرگ‌ترین مشکلات این طرح است که اگر شهرهای کوچک نماینده‌ای در مجلس نداشته باشند دغدغه‌ها و مشکلات مردم شهرهای کوچک دیده نشود.

 

جلیلی با بیان اینکه اگر این طرح به گونه‌ای اصلاح شود که انتخاب نمایندگان از شهر‌ها باشد و پس از ان در یک رقابت استانی رتبه بندی شوند بهتر است، گفت: در این طرح نمایندگان استانی هستند اما هر فرد راه یافته به مجلس نماینده مردم یک شهر باشد تا بتواند نقش استانی و شهری را ایفا کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.