علت ترک تحصیل دختران شهر چلو اندیکا؟

عصر جنوب – asrejonoob.ir: عضو شورای اسلامی بخش چلو شهرستان اندیکا گفت: دراین بخش دبیرستان و مدرسه راهنمایی دخترانه وجود ندارد و این عامل منجر به ترک تحصیل دانش آموزان دختر شده است.
امامقلی صادقی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد:مختلط بودن مدارس راهنمایی و نبود دبیرستان دخترانه در این بخش و فاصله روستاها با مرکز شهرستان هر سال باعث ترک تحصیل تعدادی از دانش آموزان دختر این بخش می شود.
وی افزود: بارها این مشکل به مسئولان مربوطه گزارش شده اما متاسفانه چاره ای اساسی برای حل این معضل اندیشیده نشده است.
صادقی ادامه داد: مدرسه راهنمایی مختلط با بافت اجتماعی منطقه سازگار نیست و انتظار داریم مسئولان با در نظر گرفتن حساسیت ها پیگیر حل مشکلات باشند.
دهیار بخش مرکزی چلو نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:وضعیت برخی مدارس این بخش نابسامان است و دانش آموزان در مدارس کپری مشغول تحصیل هستند.
غریب ناصری افزود:سال تحصیلی گذشته واحد آموزش عشایر اندیکا ساختمانی را برای تحصیل دانش آموزان دختر در این بخش تعیین کرد که متاسفانه به دلیل وضعیت نامساعد آن اولیا راضی به تحصیل دانش آموزان خود در این فضا نشدند.
رییس آموزش عشایر اندیکا نیز اظهارکرد: روستاها در این بخش پراکنده هستند و دانش آموزان دختر در این منطقه به حد نصاب نمی رسند که کد مدرسه دخترانه مستقل به آنان تعلق گیرد.
هوشنگ شفیعی افزود: سال ۹۰مدرسه راهنمایی دخترانه در مرکز بخش دایر شد اما متاسفانه به دلیل نبود همکاری و استقبال نکردن اولیا یک سال بیشتر دوام نداشت.
بنا بر این گزارش در شهرستان اندیکا ۱۵۰ واحد آموزش عشایری وجود دارد که ۴۰ واحد از آنها در چادر و ۶۰ واحد دیگر از آنها در موقعیت خطرسازی هستند.
بخش چلو با جمعیتی بالغ بر ۱۵هزار نفر از بخش های تابعه شهرستان اندیکا محسوب می شود.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.