آتش به جان جنگل های خوزستان؛ اینبار اندیکا

عصر جنوب – asrejonoob.ir: با وجود تلاش نیروهای اعزامی ، مشارکت های مردمی و بهره گیری از یک فروند بالگرد آب پاش برای مهار آتش سوزی در جنگل های بلوط شهرستان اندیکا نتیجه نداد و آتش همچنان در جنگل های اندیکا قدرت نمایی می کند.

منوچهر ورناصری فرماندار اندیکا شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با تلاش بی وقفه نیروهای اعزامی و یک فروند بالگرد آب پاش بخش هایی از آتش سوزی در جنگل های کوه ‘ادیو’ مهار شد اما در قسمت های دیگر آتش همچنان در حال پیشروی است.
وی افزود: با تاریک شدن هوا عملا هیچ کاری از عهده نیروهای اعزامی بر نمی آمد و مجبور شدند محل آتش سوزی را تا روشن شدن هوا ترک کنند.
فرماندار اندیکا تصریح کرد: یک فروند بالگرد دیگر نیز از مدیریت بحران استانداری خوزستان درخواست شده که فردا سه شنبه به محل اعزام می شود.
ورناصری گفت:گرمای هوا ،غنی بودن مراتع و سخت گذر بودن منطقه کار نیروهای اعزامی را با مشکل مواجه کرده اما تا اطفاء کامل حریق دست از تلاش بر نخواهند داشت.
ورناصری ادامه داد:شهرستان اندیکا قریب ۲۴۰هزار هکتار جنگل و مرتع دارد اما متاسفانه اداره منابع طبیعی و محیط زیست این شهرستان با کمبود نیرو و امکانات مواجه است.
محسن نوذری سرپرست منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان اندیکا نیز دراین زمینه به خبرنگار ایرنا گفت:از ساعت اولیه شروع آتش سوزی در روز یکشنبه حدود ۵۰نفر نیروی انسانی از دستگاه های اجرایی شهرستان و مناطق همجوار به منطقه اعزام شدند.
وی افزود:با تلاش یک فروند بالگرد آب پاش و نیروهای انسانی آتش تا حد زیادی مهار شده اما با توجه به کوهستانی بودن منطقه و وزش بادهای محلی احتمال پیشروی آتش وجود دارد.
اندیکا با مرکزیت شهر قلعه خواجه دارای سه بخش و با جمعیت حدود ۸۰ هزار نفر و مساحت ۲هزار و ۳۰۰ کیلومتر مربع در شمال شرق خوزستان واقع است.
کوه ادیو در شمال شهر قلعه خواجه مرکز شهرستان اندیکا قرار دارد.
در سال جاری وقوع دست کم سه آتش سوزی در مناطق مرتعی و جنگلی اندیمشک ، لالی و اندیکا در استان خوزستان گزارش شده است.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.