آغاز کوچ ییلاقی عشایر بختیاری

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: کوچ عشایر بختیاری به دلیل ناکافی بودن مراتع ییلاقی، به مناطق قشلاقی شهرستان اندیکا زودتر از موعد هر ساله آغاز شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس اداره امور عشایر شهرستان اندیکا گفت: عشایر بختیاری اندیکا که از فروردین ماه امسال به مناطق ییلاقی شهرستان کوهرنگ و بخش بازفت استان چهارمحال وبختیاری کوچ کرده بودند از اوایل شهریور ماه وارد مناطق قشلاقی این شهرستان شدند.
ارسلان جمالپور افزود: هرساله کوچ پاییزه از نیمه دوم مهر ماه شروع می شد، اما امسال به علت نامناسب بودن چراگاه های ییلاقی عشایر زودتر از موعد وارد استان خوزستان شدند.
وی گفت: تمهیدات لازم برای آبرسانی سیار و تهیه آذوقه برای این عشایر توسط اداره امور عشایر تا پایان فصل کوچ انجام شده است.
رییس امور عشایر اندیکا تصریح کرد: در سالهای اخیر به علت توسعه جاده های ارتباطی ،عشایر بیشتر با وسایل نقلیه دام های خود را به مناطق ییلاقی منتقل می کنند و سختی های گذشته کوچ پیاده را ندارند.
وی افزود: هرساله بعد از پایان بارندگی های بهاره،راههای دسترسی به بیشتر مناطق عشایری بهسازی و مرمت می شود تا عشایر هنگام بازگشت مشکلی برای جابجایی دام وآذوقه نداشته باشند.
پیش بینی می شود کوچ پاییزه عشایر بختیاری تا پایان آبان ماه ادامه یابد.
شهرستان اندیکا با بیش از ۲۶هزار نفر جمعیت عشایری بیشترین جمعیت عشایری استان خوزستان را به خود اختصاص داده است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.