اهدای اعضا کودک ۳ ساله اهوازی به بیماران نیازمند

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: دو کلیه و کبد کودک سه ساله‌ای که به دلیل ابتلا به تشنج، مرگ مغزی شده بود؛ پس از اعلام رضایت خانواده وی، به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

دکتر امین بحرینی، فوق تخصص جراحی پیوند و مدیر مرکز پیوند اعضا بیمارستان گلستان اهواز، با اعلام این خبر اظهار کرد: شامگاه روز ۲۴ آذر در یک عمل جراحی موفقیت‌آمیز، اعضای بدن “علی عفراوی”، پسربچه سه ساله اهوازی که دچار تشنج و متعاقبا مرگ مغزی شده بود، به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

وی افزود: اعضای این کودک سه ساله، پس از خروج از بدن وی، فورا برای پیوند به سه بیمار نیازمند، به بیمارستان شهید نمازی شیراز منتقل و بلافاصله پس از وصول، به این بیماران پیوند زده شد.

بحرینی با ابراز امیدواری به افزایش میزان رضایت‌دهی خانواده‌ها جهت پیوند عضو از مرگ مغزی، گفت: با توجه به تلاش‌ها، تبلیغات و فرهنگ‌سازی صورت گرفته، متاسفانه هنوز آمار رضایت به اهدا عضو از مرگ مغزی در استان خوزستان بسیار پایین است و با توجه به کثرت وقوع سوانح، خصوصا سوانح جاده‌ای که منجر به مرگ مغزی افراد بسیاری می‌شود، ولی اغلب خانواده‌ها به اهدا عضو رضایت نمی‌دهند.

وی عنوان کرد: به نظر می‌رسد در زمینه فرهنگ‌سازی اهدا عضو، سازمان‌ها، رسانه‌ها و مسئولان ذی‌ربط هنوز باید تلاش بیشتری از خود نشان دهند، چرا که در استان خوزستان بسیارند بیمارانی که علی‌رغم نیاز مبرم به دریافت عضو، به دلیل کمبود اعضای پیوندی در استان، ناچار به مراکز پیوند در سایر استان‌ها مراجعه می‌کنند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.