طرح سوال از شهردار اهواز کلید خورد

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: در جلسه شورای شهر اهواز طرح دو سوال از سید خلف موسوی  شهردار اهواز در خصوص اعتبارات هزینه شده در پل سوم و ارایه خدمات شهری در برخی مناطق شهر اهواز از سوی رامی علاسوند عضو شورای شهر تقدیم هیات رئیسه شورای شهر شد.

در شصت و ششمین جلسه شورایش شهر اهواز که عصر دوشنبه در محل ساختمان این شورا برگزار شد رامی علاسوند با طرح دو سوال از شهردار اهواز در خصوص طرح تعریض پل شهید دقایقی (پل سوم اهواز) و افزایش اعتبارات و ارایه خدمات به برخی از مناطق شهر اهواز خواستار حضور شهردار و کارشناسان شهرداری در جلسه علنی شورای شهر برای ارایه توضیحات دراین خصوص شد.

در این جلسه غلامرضا سبزعلی با اشاره به اینکه کارخانه کربن بلک زندگی شهروندان اهوازی را مختل کرده است گفت: شهروندان اهواز طی تماس های مکرر با اعضاء شورای شهر خواستار رسیدگی به وضعیت آلاینده های شرکت کربن بلک اهواز خصوصاً در مناطق باهنر ،فاز یک و دو پاداد شهر شدند.

وی بیان کرد: لازم است از سوی شورای شهر نامه ای برای استانداری و اداره کل محیط زیست استان ارسال شود زیرا برخی از مردم از بروز بیماری های تنفسی در مناطق باهنر و اطراف شرکت کربن بلک به دلیل فعالیت های این شرکت شکایت دارند.

سبزعلی افزود: برخی گزارش ها نشان می دهد که بیشتر فعالیت های شرکت کربن بلک به دلیل نوع آلاینده ها در شب انجام می شود.

در ادامه این جلسه’ آذر زمانپور’ دیگر عضو شورای شهر اهواز با انتقاد از عملکرد ‘سید خلف موسوی’ شهردار اهواز گفت: شهردار اهواز باید برای دیدن مشکلات مردم به مناطق کوی آل صافی و سایر مناطق کم برخورد دارد نیز مراجعه کند.

وی افزود: در برخی از مناطق حاشیه شهر اهواز حتی یک حسینیه و مسجد وجود ندارد اما در برخی دیگر از مناطق برای کارهای انتخاباتی حسینیه ها از سوی برخی مسوولان تجهیز شده اند.

این عضو شورای شهر اهواز افزود : جهت اشتغال زایی بانوان در بازارچه هایی که توسط شهرداری اهواز ایجاد شده طرحی ارایه شده اما تاکنون این طرح بررسی نشده است.

‘زیبا صالحپور’ دیگر عضو شورای شهر اهواز در مخالفت با این عضو شورای شهر گفت: نباید شهردار اهواز را مسبب تمامی کاستی های این شهر دانست.

وی افزود: هرجا که شهردار اهواز در اجرای برنامه های تعلل داشته باشد ،اعضاء شورای شهر اهواز نسبت به این مسیله تذکرات لازم را خواهند داد اما نباید از اقدامات مثبتی که در شهرداری اهواز انجام شده نیز به سادگی عبور کرد.

‘مریم ابریشم کار’ دیگر عضو شورای شهر نیز به بازدید از منطقه هفت شهرداری اهواز اشاره کرد و افزود: یکی از مشکلات این منطقه نداشتن درآمد است و می توان به به صورت ویژه اعتباراتی را برای اجرای پروژه های عمرانی به این منطقه اختصاص داد.

در این جلسه انتخاب سه عضو شورای شهر برای حضور در ستاد هماهنگی انجمن شورایاری های محلات اهواز برگزار شد که زیبا صالحپور،ناجی سواری و قربانعلی خورشیدی به عنوان اعضاء این شورا انتخاب شدند.

همچنین در این جلسه لایحه مشخص شدن محدوده منطقه پنج اهواز مورد بررسی قرار گرفت که اعضاء با تعیین محدوده مشخص شده موافقت کردند.

لایحه بررسی بودجه سازمان عمران کارون نیز مورد بررسی قرار گرفت که اعضاء شورای شهر اهواز خواستار رعایت حقوق تمامی مناطق شهری اهواز در هزینه کرد اعتبارات این سازمان شدند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.