اهواز، شهری بدون جای پارک!

عصر جنوب/ asrejonoob.ir: مسئله کمبود جای پارک براى خودرو دغدغه امروز و دیروز نیست. سال‌هاست که نبود فضای مناسب براى پارک خودرو گریبان‌گیر بسیارى از شهروندان اهوازی بوده است و روزانه تعداد بیشماری از ما براى پیدا کردن جاى پارک مناسب وقت‌مان در خیابان‌ها و کوچه‌های اطراف محل کار و زندگى‌مان هدر مى‌رود.

خیابان‌های کم‌عرض، تراکم بخش‌های اداری و مسکونی بدون در نظر گرفتن فضای کافی برای پارکینگ،‌ مجهز نبودن بسیاری از منازل و اداره‌ها به پارکینگ، تخلفات رانندگان در حین پارک خودرو و مواردی از این دست از جمله عوامل موثر در تشدید بحران پارکینگ در پایتخت بحساب می‌آید. با ادامه این وضعیت و در صورت نبود برنامه‌‌های مناسب، به نظر می‌رسد مسئله کمبود پارکینگ در شهر اهواز همچنان لاینحل باقی خواهد ماند.

اما در این میان و باتوجه به افزایش تعداد خودروها و به دنبال آن افزایش تقاضا برای پارک خودروها، این شهر از وجود پارکینگ های طبقاتی متناسب با خیابان های پرتردد محروم مانده است و پارکینگ های فعلی به هیچ عنوان پاسخگوی حجم بالای این ترددها نیستند.

یکی از شهروندان با بیان این که گره معضل پارک خودرو در شهر روز به روز کورتر می شود، می گوید: بسیاری از شهروندان به جای این که وقت خود را برای رسیدگی به مشکلات شان سپری کنند باید برای پیدا کردن جای پارک وقت بگذارند که در بیشتر مواقع هم به نتیجه ای نمی رسند.

وی اضافه می کند: در خیابان های اصلی شهر در بیشتر ساعات روز، جای پارک یا یافت نمی شود و یا به سختی می توان خودرو را پارک کرد.

شهروند دیگری عنوان می کند: هنگامی که برای انجام کارهای روزمره با خودرو به خیابان می روم آرزو می کنم جای پارک پیدا شود.

وی خاطر نشان می کند: اگر چه طرح پارکبان در نقاط مختلف شهر اجرا شده است اما به نظر می رسد بیشترین فضای محل اجرای این طرح در اختیار خودروهای کسبه است.

وی ادامه می دهد: کمبود فضا برای پارک خودروها به گونه ای است که شهروندان مجبور می شوند در کوچه ها و یا خیابان هایی بسیار دورتر از مکانی که قصد انجام کاری را دارند به پارک خودروی شان اقدام کنند.

دیگر شهروند اهوازی  با اشاره به این که مشکل کمبود جای پارک و پارکینگ در این شهر هر روز حادتر می شود، بیان می کند: متولیان شهری باید از نزدیک مشکل شهروندان را در این باره طی روزهای مختلف مشاهده کنند و چاره ای اساسی برای آن بیندیشند.

به گفته وی، مناطقی که محل تمرکز واحدهای تجاری و پزشکی است و مردم بیشتر در این مناطق تردد دارند به پارکینگ های جدید نیاز دارد.

در این روزها هر رهگذری که در ساعت‌های مختلف روز از مقابل بیمارستان‌های خصوصی و دولتی،بانک ها، مراکز پزشکی و تجاری عبور کند متوجه ازدحام بیش از حد خودرو و افراد می‌شود، ازدحامی که به‌واسطه نبود پارکینگ مناسب و  اطلاع نداشتن از محل پارک مناسب موجب بروز ترافیک نسبتا سنگین در این مسیرها می‌شود و پارک ماشین در محل مناسب دسترسی مناسبی هم داشته باشد را مشکل کرده است که وجود پارکینگ در سطح شهر میتواند این معضل را حل کند و مسئولان شهری باید برای آن چاره ای بیندیشند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.