۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی بازسازی حرم علی‌بن‌مهزیار

عصر جنوب: معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان گفت: بازسازی بقعه علی‌بن مهزیار ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مسعود راوی‌زاده اظهار داشت: در سال جاری ۴۳ بقعه و ۶۷ زیرفضا در مساحت ۲۷ هزار متر مربع در دستور کار اداره کل اوقاف و امور خیریه استان برای تکمیل،‌ احداث و ترمیم قرار دارد.

وی در خصوص این بقعه و اماکن عنوان کرد: احداث شبستان علی‌بن مهزیار در ۲ طبقه با چهار هزار و ۸۵۰ متر مربع در حال انجام است که طبقه همکف شبستان ۸۰ درصد در مرحله نازک‌کاری پیشرفت فیزیکی دارد و در حال استفاده عموم است؛ کل مجموعه نیز تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

راوی‌زاده افزود: احداث شبستان مقام صاحب‌الزمان شوشتر با ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی در مساحت یک هزار و ۲۰۰ متر زیربنا، در مرحله کاشی‌کاری قرار دارد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان تصریح کرد: شبستان بقعه هفت شهیدان مسجدسلیمان با ۹۰۰ متر زیربنا تاکنون ۷۰ درصد و شبستان بقعه سیدصالح ایذه نیز با ۴۰۰ مترمربع زیربنا تاکنون ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله نازک‌کاری است.

وی گفت: بخش کتابخانه بقعه امامزاده حیدر بهبهان با ۴۵۰ مترمربع زیربنا و ۴۵۰ متر مربع سالن چندمنظوره تکمیل و به بهره‌برداری رسیده است.

راوی‌زاده افزود: طبقه همکف بقعه سبزقبا دزفول با یک هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید و زیرزمین آن ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون بهره‌وری اقتصادی اداره کل اوقاف و امور خیریه خوزستان ادامه داد: با تکمیل تربت‌خانه بقعه بی‌بی تاج رامهرمز در مساحت ۱۰۰ متر مربع، این طرح نیز به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه در بقعه دانیال نبی شوش شبستان‌های جانبی در بخش زیارتگاهی در ۲ طبقه با سه هزار متر مربع در مرحله اجرای عملیات است، تصریح کرد: مجری این طرح نوسازی مدارس و اعتبار مصوب آن ۲۰ میلیارد ریال است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.