بنکداران همچنان در مرکز اهواز

عصر جنوب: عضو شورای اسلامی شهر اهواز با بیان اینکه بنکداران اهوازی باید مدیریت شوند، گفت: بنکداران نباید لزوماً در یک نقطه شهر متمرکز باشند.
سید محمدجواد رضوی افزود: بنکداران اهوازی از سال ۱۳۸۲ قرار بود از هسته مرکزی شهر اهواز خارج شوند و از مرکز شهر فاصله بگیرند. در این دستور بخشی از بنکداران به شرق اهواز منتقل شدند و تعدادی نیز در مرکز شهر باقی ماندند با این استدلال که مکان جدید مناسب کار آنها نیست و باید مکان دیگری به این منظور آماده شود.

رضوی اظهار کرد: اعتقاده بنده بر این است که بنکداران نباید لزوما در یک نقطه شهر متمرکز باشند بلکه باید مکان‌های متعددی در شرق و غرب شهر برای فعالیت این قشر آماده شود.با تجمع بنکداران در یک نقطه شهر دسترسی کامیون‌هایی که از استان‌های دیگر وارد شهر می‌شوند، راحت‌تر می‌شود و دسترسی بنکداران نیز به استان‌های دیگر تسهیل می‌شود.

وی افزود: البته تمرکز بنکداران در یک نقطه مزایا و معایبی دارد که جمع شدن آنها در یک نقطه موجب می‌شود خرده‌فروشان همه اجناس خود را از یک جا تهیه کنند و ترافیک در شهر کاهش یابد.

رضوی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهر اهواز دارای چندین ورودی است در صورتی که بنکداران در چند نقطه شهر متمرکز شوند، این موضوع فوایدی برای این قشر را در بر دارد.اگر در سمت غرب شهر یک مرکز برای بنکداران در نظر گرفته شود که تردد به شهرهای اندیمشک، شوش و رامهرمز برای این قشر راحت‌تر شود.در شرق اهواز نیز برای تردد به شهرهای به ایذه و مسجدسلیمان، هندیجان و رامشیر مشکل کمتری داشته باشند.

رضوی با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید این بسترسازی را برای بنکداران داشته باشد و فضای شهر را برای فعالیت این قشر مناسب کند، یادآور شد: در تهیه زیرساخت‌ها و امکانات از قبیل برق، آب و گاز باید برنامه‌هایی برای این صنف تدوین کند.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.