بازدید ۲۳ گردشگر لهستانی از قبرستان «کلدان کاتولیک» اهواز

عصر جنوب: گردشگران لهستانی از قبرستان کلدان کاتولیک شهر اهواز دیدن کرده و به مقام سربازان دفن شده در این قبرستان ادای احترام کردند.

صبح امروز تعداد ۲۳ گردشگر لهستانی به همراه هیئتی از شورای خلیفه‌گری کلدان کاتولیک از قبرستان کلدان کاتولیک شهر اهواز دیدن کردند و به مقام سربازان این قبرستان ادای احترام کرده و با اهدای گل برای شادی روح آن‌ها دعا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان در این مراسم اظهار کرد: قبرستان کلدان کاتولیک شهر اهواز محلی است که در آن ۲۵۰ سرباز لهستانی جنگ جهانی دوم دفن شده است و همه‌ ساله گردشگران زیاد لهستانی از این قبرستان بازدید می‌کنند.
افشین حیدری افزود: این قبرستان در سال‌های گذشته توسط سفارت لهستان در ایران بازسازی و مرمت و ساماندهی شده است و در شرایط کنونی نیز شهرداری کلان‌شهر اهواز با کار شبانه‌روزی وضعیت این قبرستان قدیمی را بهبود بخشیده است.

وی با تشکر از زحمات و تلاش‌های شهرداری اهواز در روزهای گذشته گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرداری اهواز با بسیج امکانات خود در بخش خدمات شهری برای سامان‌دهی این قبرستان تاریخی زحمات زیادی را متحمل شد که از تلاش‌های شهردار تلاشگر اهواز و عوامل تحت امر تشکر می‌کنم.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان ادامه داد: قبرستان کلدان کاتولیک شهر اهواز دارای ۱۰۰ سال قدمت است که قرار است برای تدوین پرونده ثبت ملی آن اقدام شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در ماه‌های گذشته با بیان مشکلات این قبرستان از سوی دوستداران میراث فرهنگی این قبرستان تحت حفاظت محسوس و نامحسوس یگان حفاظت میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خوزستان درآمده است.

منبع: فارس

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.