گاومیش ها در خیابان های اهواز!

عصر جنوب: هنگام توقف پشت چراغ قرمز معمولا انتظار عبور اتومبیل از تقاطع و یا عابران پیاده از عرض مقابل را داریم؛ اما چیزی که گاه و بی‌گاه در برخی از نقاط شهر اهواز با آن مواجه می‌شویم، صحنه تردد احشام در خیابان‌ها است!

چرای گاوها و گاومیش‌ها در فضای سبز شهری و یا تردد گوسفندان در خیابان‌ها، یکی از مواردی است که در کنار همه کاستی‌‌های موجود، چهره شهر اهواز را تحت تاثیر قرار داده ‌است. معضلی که حتی به کرات در مناطق به اصطلاح بالای شهر اهواز مشاهده شده‌ و تا حد زیادی فضای سبز نوپای این کلان‌شهر را تهدید می‌کند.

اهمیت این مساله وقتی بیشتر می‌شود که رهاسازی احشام در میانه روز در گذرگاه‌ها و یا میادین شهر، صرف‌نظر از بروز مشکلات بهداشتی، امنیت جانی رانندگان را نیز به خطر خواهد انداخت.

چندی پیش خبرنگار ایسنا با حضور ناگهانی یک گاومیش در وسط یکی از گذرگاه‌های اصلی شهر مواجه شد که اندکی تعلل در انجام واکنش مناسب، قطعا خساراتی غیرقابل پیش‌بینی را به همراه می‌داشت!

سیدخلف موسوی، شهردار اهواز درباره وضعیت چرای احشام در فضای شهری به ایسنا اظهار کرد: در برخی نقاط شهر با مشکل چرای احشام در فضای سبز شهری مواجه هستیم؛ هر چند بر اساس قانون با عوامل برخورد می‌شود ولی مشارکت مردم در حفظ فضای سبز شهر نیز بسیار تاثیرگذار است.

موسوی درباره لزوم اعمال راهکاری اساسی برای جلوگیری از حضور احشام در فضاهای سبز شهری گفت: راه حل این موضوع، انتقال گاومیش‌داران به خارج از شهر است که مقدمات این کار توسط جهاد کشاورزی انجام و زمین مورد نیاز تملک شده است. به منظور احداث شهرکی برای نگهداری گاومیش‌های اهواز، زمینی در مسیر جاده آبادان در نظر گرفته شد.

شهردار اهواز اظهار کرد: انتقال گاومیش‌داران به خارج از محدوده شهری نیاز به هماهنگی دارد که جهاد کشاورزی باید این هماهنگی‌ها را انجام دهد و برای جمع‌آوری گاومیش‌ها از درون فضای سبز شهری اقدام کند.

در پایات موسوی اذعان کرد: تنها اقدامی که شهرداری در این زمینه قادر است انجام دهد این است که اجراییات شهرداری به محض مشاهده، اقدام به جمع‌آوری کند.

به گزارش ایسنا؛ طبق گفته شهردار اهواز، با توجه به وضعیت گردوغبار در این کلان‌شهر، هر شهروند به‌طور متوسط به ۲۵ مترمربع فضای سبز نیاز دارد که در کنار تکمیل طرح کمربند سبز، گل‌کاری میادین و توسعه نمای سبز شهر اهواز در دستور کار این ارگان قرار گرفته ‌است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.