ممنوعیت احداث صنایع آلاینده تا ۳۰ کیلومتری اهواز

عصر جنوب: رییس اداره محیط زیست اهواز با اشاره به اینکه احداث صنایع آلاینده تا ۳۰ کیلومتری شهر اهواز ممنوع است گفت: اینگونه صنایع باید در خارج از محدوده ذکر شده و یا در شهرک های صنعتی احداث شود.

علی بنی عگبه اظهار کرد: بر اساس برنامه کاهش آلودگی در کلان شهرها ،استقرار این گونه صنایع در ۳۰ کیلومتری کلان شهرها ممنوع است و این مساله شامل صنایع از قبل احداث شده نمی شود.

بنی عگبه در خصوص آخرین وضعیت جابجایی شرکت کربن بلک اهواز گفت: برای جابجایی این شرکت، دو محل در شهرک صنعتی شماره دو اهواز و همچنین استقرار در ۱۵ کیلومتر جاده ماهشهر پیشنهاد شده است.

وی افزود: در شهرک صنعتی شماره دو ، ۱۳ هکتار زمین برای استقرار این شرکت در نظر گرفته شده است.

رییس اداره محیط زیست اهواز بیان کرد: هم اکنون مشکل اصلی جابجا نشدن شرکت کربن، به دلیل نرسیدن به توافق با شهرداری اهواز بر سر مساله تغییر کاربری زمین فعلی این شرکت است.

بنی عگبه گفت: مشکل تغییر کاربری زمین فعلی شرکت کربن بلک باید با همکاری این شرکت ، مسکن و شهرسازی و شهرداری اهواز حل شود.

وی همچنین در خصوص وضعیت فعلی آلودگی هوای شهر اهواز گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی و تردد بیشتر خودروها، طبیعی است که آلودگی ها نیز بیشتر شود اما وضعیت هوای شهر اهواز بحرانی نیست.

رییس اداره محیط زیست اهواز در پایان اظهار کرد: در روزهای گذشته به دلیل آتش سوزی در محل دفن زباله شهر اهواز (صفیره) در قسمت شرقی شهر اهواز، برای چند ساعتی شاهد آلوده شدن هوا بودیم که با مهار شدن آتش، مشکل آلودگی در این منطقه رفع شد.

بنی عگبه افزود: تاکنون دلیل آتش سوزی مشخص نشده اما به نظر می رسد به دلیل جمع شدن گازهای حاصل از زباله ها این اتفاق در این محل رخ داده باشد .

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.