معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز: محورL 500 تقاطع غیر همسطح کجباف در ایستگاه پایانی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش اداره ارتباطات معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز: معاون فنی و عمرانی عنوان کرد: عملیات احداث محور چپ گرد L500 جنوب به غرب ( میدان خلیج فارس به سمت میدان پنج نخل ) تقاطع غیر همسطح شهید کجباف(میدان شهید بندر) مراحل پایانی را طی می کند.
وی اضافه کرد: عملیات نصب قطعات سگمنت درحال حاضرمراحل پایانی و نهایی است وپس آن عملیات بر روی عرشه و رمپ پل که شامل ایزولاسیون و احداث پیاده روها، جان پناه ، پایه های تجهیزات ترافیکی، به منظور ایمن سازی عرشه وکنترل ترافیک بر روی این محور ادامه خواهد داشت.
معینی زاده گفت: با اجرای کامل عملیات طی هفته های آینده بر روی محور L 500این محورآماده بهره برداری خواهدشد و شهروندان عزیز برای سفر بسمت مناطق غربی که شامل(کوی ملی راه،کوی نیوساید ، کوی سید خلف ، کیانپارس، کیان آباد و شهرهای غرب استان) و هچنین مناطق جنوبی میدان شهید بندر ازاین محور تردد خواهند کرد و هیچ انتظار و توقفی دراین محور نخواهند داشت.
معاون فنی وعمرانی با اشاره به اینکه در محور L 500 تمام توقفها حذف شده اند واین امر قطعا” باعث می شود مصرف سوخت ، انرژی، زمان وهزینه شهروندان کاهش پیدا کند و این موضوع رضایتمندی شهروندان را در پی خواهد داشت: اضافه کرد، با توجه به اینکه سال گذشته محورL 200 تکمیل و به بهره برداری رسید ا مسال نیز درصورت بهر ه برداری از محورL 500 طبق مطالعات و بررسیهای انجام شده چیزی حدود ۸۰ درصد از مشکلات ترافیک میدان شهید بندر مرتفع می شود.
وحید معینی زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشخصات فنی این پروژه گفت: پروژه فوق ، بزرگترین تقاطع غیر همسطح جنوب ایران است که شامل ۷۰۰/۲ کیلومتر پل سازی و بصورت ۴ سطحی است.
وی درادامه اعلام نمود: عملیات اجرایی محورL300 محور چپ گرد شرق به سمت جنوب یعنی محور میدان چهار اسب (تپه) به سمت میدان خلیج فارس با مساحت ۲۹۸۱ متر مربع نیز آغاز گردیده و تعداد چهار ستون و یک کوله از مجموع شش ستون وبا حفاری ۴۲ شمع آن احداث و همچنین عملیات تولید قطعات سگمنت های عرشه پل این محور شروع شده است وطبق برنامه زمانبندی شده قبل از پایان سال این محور تکمیل و به مرحله بهره برداری خواهد رسید، تا شهروندان گرامی بتواند از این محور برای جابجای و سفر درون شهری بهترین بهره وری و استفاده را ببرند.َ

مطالب پیشنهادی