نشست شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیست خوزستان با مشاورین استاندار

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نشست شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیست خوزستان با مشاورین استاندار

 

نشست اعضای شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیستی خوزستان با مشاورین استاندار خوزستان برگزار گردید. در این نشست که با حضور شش تن از اعضای شورا، احمد سواری مشاور استاندار در امور تالاب ها و سواحل و رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار برگزار شد پیرامون مسائل و مشکلات متعدد محیط زیستی خوزستان به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

به گزارش عصر جنوب، احمد سواری مشاور استاندار در امور تالاب ها و سواحل با ابراز خرسندی از رشد کمی و کیفی سمن های محیط زیستی در سطح خوزستان افزود: من هم بعنوان عضوی از انجمن های محیط زیستی در مقوله علمی و نه مطالبه گری در کنار فعالان محیط زیست خوزستان هستم و امیدوارم تا مسائل رایج استان سطح مطالبه گری سمن ها را کاهش ندهد.

وی با اشاره به پیگیری علمی و تخصصی مسائل و مشکلات محیط زیست خوزستان توسط شورای هماهنگی تشکل ها خاطرنشان ساخت: تشکیل کارگروه های تخصصی از جمله موارد مهم و ضروری شبکه تشکل های محیط زیست خوزستان است که می تواند به پیشبرد اهداف با رویکردی علمی کمک شایانی نماید. این کارگروه ها حداقل در پنج حوزه آب، هوا، خاک و رسوب، زیست و اداری مالی می تواند تشکیل شود.

سواری بر پویایی بیشتر تشکل های محیط زیستی تأکید نمود و خاطرنشان ساخت: برگزاری همایش ها و کارگاه های علمی، بازدیدهای میدانی و انعکاس مسائل و چالش های محیط زیستی با پشتوانه کارشناسی از جمله مواردی است که می تواند در اولویت برنامه های کاری شورای هماهنگی تشکل ها قرار گیرد.

رضا کیانی مشاور امور هنری استاندار نیز ابراز امیدواری نمود: انسجام بیشتر تشکل های محیط زیستی به واسطه فعالیت های هدفمند صورت پذیرد و نشست هایی از این قبیل موجب انعکاس مسائل و مشکلات محیط زیستی توام با راهکار و پیشنهاداتی همراه شود.

در این نشست همچنین اعضای شورای هماهنگی شبکه تشکل های محیط زیستی خوزستان اظهار داشتند: با برگزاری نشست تعیین دبیران کارگروه های تخصصی و تعیین نفرات، بررسی مشکلات و مسائل محیط زیستی استان به شکل علمی صورت خواهد پذیرفت. علاوه بر این حضور افراد و نخبگان علمی استان نیز در این کارگروه ها بعنوان اتاق فکر کمک شایانی به تحقق برنامه های شبکه تشکل ها می نماید. علاوه بر این تهیه و تدوین تقویم عملیاتی سالانه از دیگر برنامه های این شورا خواهد بود که اولویت های برنامه های این تشکل ها را تبیین خواهد نمود.

اشاره به مسائل و مشکلات محیط زیستی نقاط مختلف استان بویژه آتش سوزی جنگل ها و مراتع از مهمترین نکات قابل ذکر در این نشست بود که پیگیری آن ها از طریق مرکز مدیریت بحران استانداری توسط سواری مشاور استاندار مطرح شد.

مطالب پیشنهادی