سیل بیش از یک میلیارد تومان به بخش‌های فرهنگی خوزستان خسارت وارد کرد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مراکز فرهنگی و هنری خوزستان در سیل اخیر بیش از یک میلیارد تومان خسارت دیدند.

ظهر امروز نشست هم‌اندیشی اصحاب رسانه با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با هدف بررسی اخبار سیل در اهواز برگزار شد.
 محمد جوروند در این نشست اظهار داشت: سیل خسارت‌های زیادی را به بخش‌ها و ساختمان‌های فرهنگی و هنری خوزستان وارد کرده است.
وی درباره میزان این خسارت بیان داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد بیش از یک میلیارد تومان به مراکز فرهنگی در شهرهای مانند الهایی، شوش و دشت آزادگان خسارت وارد شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: مراکز فرهنگی سایر شهرستان‌ها برای اسکان مردم سیل زده اختصاص داده شده است.
وی بیان داشت: کاروان مهر فرهنگ با حضور اصحاب هنر با پویش کتاب و اقلام فرهنگی در مناطق سیل زده حضور دارند و برای کودکان سیل زده برنامه‌های فرهنگی اجرا می‌کنند. اداره ارشاد کتاب های ویژه کودکان برای توزیع در مناطق سیل زده خریداری کرده است.
جوروند گفت: عواید حاصل از برگزاری برنامه‌های فرهنگی مانند تئاتر در اندیمشک برای سیل زدگان ارسال می‌شود.
این مسئول فرهنگی بیان داشت: باشگاه‌های کتاب خوانی در مناطق سیل زده و کمپ‌ها دایر شدند و برای کودکان برنامه‌های کتابخوانی و قصه گویی برگزار می‌کنند.
وی با اشاره به بسیج امکانات کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای کمک به سیل زده‌ها اظهار داشت: ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در حال جمع آوری کمک هستند.
جوروند اظهار داشت: وزارت ارشاد اقلام غذایی برای سیل زدگان تدارک دیده است که قرار شده بین مناطق پخش شود، همچنین بخش مطبوعات وزارت یارانه ویژه‌ای برای مطبوعات مناطق سیل زده اختصاص داده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: اصحاب رسانه باید با ارائه اخبار و اطلاعات صحیح فضای ذهنی مردم را آرام کنند و اجازه ندهند شایعات مردم را نگران کنند.
وی با اشاره به برخی شایعات درباره سد کرخه بیان داشت: اطلاعات موثق نشان می‌دهد سد کرخه در وضعیت پایداری است ولی برخی با خلاف‌گویی دنبال شایعه سازی هستند.
مطالب پیشنهادی