ذخیره داروی مورد نیاز برای مقابله با بحران ؛ برخی بیمارستان‌های اهواز در معرض خطر هستند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: چند بیمارستان در معرض خطر داریم که در دو طرف ساحلی شرقی و غربی اهواز هستند ولی فضاسنجی و محدوده بیمارستانی را رصد و اقدامات لازم برای خطرات احتمالی پیش بینی شده است.

ایرج نظری اظهار داشت: اقداماتی که باید در کارگروه امداد و نجات، سلامت و بهداشت انجام می‌شد، صورت گرفته و در تمامی شبکه‌های موجود در دانشگاه‌های علوم پزشکی جلسات بحران بهداشت را تشکیل و وظایف اعضا به خوبی تشریح شده است.وی با اشاره به تبادل نظر به صورت مستمر برای خدمات رسانی بهتر در این شرایط افزود: اتفاقاتی که در زمینه مشکلات بهداشتی همزمان با سیل و بعد از آن رخ می‌دهد، نظارت های بیشتری را در این زمینه می‌طلبد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به نظارت‌های لازم در حوزه بهداشت و درمان بیان کرد: با توجه به ورود بیشتر آلاینده‌ها به آب و تأثیرات آن در آلودگی آب یا افزایش سطح میکروبی کلرسنجی به صورت مستمر انجام و خوشبختانه تاکنون مشکلی نداشتیم.

وی گفت: به علت بالا آمدن سطح آب دپوی دارویی به میزان لازم برای چند روز انجام و ارتباطات را مرتب رصد و در فضاهایی که نیاز به ارائه خدمات اورژانسی است، برآوردها و کارهای اولیه صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز عنوان کرد: چند بیمارستان در معرض خطر داریم که در دو طرف ساحلی شرقی و غربی اهواز هستند ولی فضاسنجی و محدوده بیمارستانی را رصد و اقدامات لازم برای خطرات احتمالی پیش بینی شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تقریبا در تمامی بیمارستان‌ها به اندازه کافی برای چندین روز دارو، سرم و مواد مورد نیاز را دپو کردیم که در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد؛ مرخصی‌های اکثر پرسنل لغو و در حالت آماده باش هستند؛ همچنین آمادگی کامل در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی داریم.

مطالب پیشنهادی