هنوز خبری از دلار دولتی نیست/اجناس با دلار ۵۵۰۰ تومانی معامله می‌شوند

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: در حال حاضر اجناس با دلار ۵۵۰۰تومانی در بازار معامله می‌شوند و به دلیل این‌که در بازار، ارز دولتی وجود ندارد و واردکنندگان کالا امکان انتقال ارز ندارند و امکان خرید و واردات کالا از کشورهای دیگر وجود ندارد

عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی اهواز گفت: در حال حاضر اجناس با دلار ۵۵۰۰تومانی در بازار معامله می‌شوند و به دلیل این‌که در بازار، ارز دولتی وجود ندارد و واردکنندگان کالا امکان انتقال ارز ندارند و امکان خرید و واردات کالا از کشورهای دیگر وجود ندارد.
سعید گمراوی با بیان این‌که هنوز دلار ۴۲۰۰ تومانی به واردکنندگان لوازم خانگی داده نشده است، اظهار کرد: هنوز دلار ۴۲۰۰ تومانی به کسی داده نشده است و اجناس با دلار ۵۵۰۰ تومانی در بازار معامله می‌شوند.
وی با بیان این‌که دولت عملا به کسی دلار ۴۲۰۰ تومانی نداده است، افزود: به دلیل این‌که هنوز قیمت دلار در واقعیت کاهش نداشته است، قیمت محصولات اندکی نیز افزایش داشته‌اند. در حال حاضر فقط مسافران دلار را با قیمت مصوب دولت دریافت می‌کنند و هیچ جنسی با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد نشده است.
عضو هیات مدیره اتحادیه لوازم خانگی اهواز تصریح کرد: پس از ثبت سفارش زمان زیادی طول می‌کشد تا اجناس وارد کشور شود. مواردی داریم که برای مثال خریداران لوازم خانگی، از کشور کره محصول را خریداری کرده‌اند اما کسی به آن‌ها دلار نمی‌دهد تا بتوانند اجناس خود را آزاد و وارد کشور کنند.
گمراوی بیان کرد: دولت باید به صورت آزاد مقداری دلار را به بازار تزریق کند تا تب و تابی که در بحث دلار و سایر ارزها وجود دارد، کاهش پیدا کند. با کاهش تب و تاب بازار دلار، شاهد فروکش التهاب بازار لوازم خانگی خواهیم بود.
وی ادامه داد: در حال حاضر در بازار خرید و فروش کالا با دلار ۵۵۰۰ تومانی انجام می‌گیرد و به دلیل این‌که در بازار، ارز دولتی وجود ندارد و واردکنندگان کالا امکان انتقال ارز را ندارند، امکان خرید و واردات کالا از کشورهای دیگر وجود ندارد.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.