اختصاص یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای رفع مشکلات تولید گروه ملی

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: قرار است یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال سرمایه در گردش از سوی بانک های ملی و ملت برای رفع مشکلات تولید در گروه ملی اختصاص یابد.

علی بحرینی روز جمعه با حضور در جمع کارگران معترض شرکت گروه ملی در مقابل مصلی مهدیه امام خمینی(ره) اهواز اظهار کرد: وضعیت شرکت گروه ملی پس از اختلاس های گروه امیر خسرو آریا روند قضایی پیدا کرده و پروسه طولانی برای تعیین تکلیف آن ایجاد شد که با پیگیری های جدی استاندار خوزستان، بانک ملی به عنوان سهامدار اصلی این شرکت معرفی شد.
وی افزود: اگر چه با توجه به مشکلات این شرکت، بانک ملی نیز تمایل زیادی برای پذیرفتن این شرکت نداشت اما با پیگیری های مسئولان استان این اقدام صورت گرفت.
معاون اقتصادی استاندارخوزستان ادامه داد: اگر چه بانک ها نمی توانند مدیریت خوبی در شرکت های خصوصی داشته باشند اما امید می رود با برنامه ریزی های صورت گرفته روند مثبتی را با اختصاص این سرمایه در گردش در این شرکت شاهد باشبم.
وی بیان کرد: زمانی که دادستانی به‌عنوان مدیر مجموعه، این شرکت را اداره می کرد هیچ آینده روشن و برنامه توسعه ای نداشت اما با تلاش های صورت گرفته صدای کارگران به گوش رسیده و همه مسئولان کشوری و استانی در جهت رفع مشکلات آن ها بسیج شده اند.
بحرینی تصریح کرد: همچنین معاون اول رئیس جمهوری در ابلاغیه ای از تمامی دستگاه های استان خواسته است که با اختیارات کامل در خصوص رفع مشکلات شرکت گروه ملی ورود کنند.
وی یادآور شد: در حال حاضر شرکت گروه ملی بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال بدهی به سازمان های مختلف دارد که باتوجه به این ابلاغیه قرار است این سازمان ها در خصوص دریافت مطالبات خود و چگونگی پرداخت آن نهایت همکاری را با شرکت گروه ملی داشته باشند تا زمانی که این شرکت تولید خود را به ظرفیت اسمی برساند.
معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: شاید در حال حاضر کارگران این شرکت از عملکرد مدیرعامل جدید این شرکت ناراضی باشند اما هرشخص دیگری با هر توانی در چنین شرایطی مسئولیت این شرکت را بپذیرد نمی تواند بیشتر از سه ماه باوجود نداشتن تولید، به کارگران حقوق پرداخت کند.
وی بیان کرد: مشکلات این شرکت باید به صورت اساسی حل شود که امید است با این سرمایه در گردش و تهیه مواد اولیه که بزرگترین مشکل تولید در این شرکت است، شاهد بهبود شرایط باشیم.
بحرینی همچنین از کارگران این شرکت خواست تا در قالب کارگروهی ۱۰ نفره به صورت حضوری در جلسه ای اختصاصی با مسئولان مربوطه استان، مسائل و مشکلات را مطرح کنند.
جمعی از کارگران شرکت گروه ملی صنعتی فولاد ایران روز جمعه در ادامه اعتراض های خود مقابل مصلی اهواز تجمع کردند.
این کارگران که تعدادشان بیش از ۳۰۰ نفر بود برای اعتراض به عدم پرداخت حقوق های معوقه خود پیش از آغاز سخنرانی خطبه ها در مقابل مصلی نماز جمعه قرار گرفتند.

/ابرنا

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.