معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهوری : نقطه به نقطه کارون درگیر آلودگی است

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:

معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رئیس‌جمهوری درخصوص آلودگی رودخانه کارون با اشاره به اینکه کارون چشم و چراغ ایران است گفت: نقطه به نقطه این رودخانه از سرچشمه تا خرمشهر درگیر آلودگی است.
 رضا ویسه چهارشنبه شب در جلسه جمع بندی سفر دو روزه خود به خوزستان افزود: سازمان محیط زیست باید تلاش کند تا آلودگی های وارده به رودخانه کارون را به حداقل برساند اما تحقق این امر نیازمند همکاری تمام دستگاه ها است.
وی به طرح احیای اراضی ۵۵۰هزار هکتاری اشاره و تصریح کرد: آب مورد نیاز برای مرحله دوم طرح ۵۵۰هزار هکتاری تخصیص بافته و امیدواریم هرچه سریعتر آغاز شود.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۷ درصد فاز نخست این طرح به پایان رسیده است یادآور شد: یکی از مشکلات اجرای این طرح تامین منابع مالی برای هدایت زهکش ها بود که با دستور رهبری ۱۰۰ میلیون دلار بدین منظور اختصاص یافت.
ویسه درخصوص معضل گرد و غبار نیز اظهار کرد: با اجرای طرح نهالکاری در سطح ۱۹ هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی جنوب شرق اهواز بخش مهمی از توفان های گرد و غبار برخاسته از این منطقه فروکش می کند.
**حل مساله ریزگردها در کانون توجه دولت است
وی با بیان اینکه ۱۱۰هزار هکتار از اراضی فوق بحرانی این منطقه نیز در سال های آینده نهالکاری می شود خاطر نشان کرد: حل مشکل گرد و غبار یکی از اولویت های اصلی دولت است.
معاون جهانگیری تکمیل کانال ۴۷ کیلومتری موسوم به کانال مهندس پورشریف را یکی از راه های کاهش ریزگردهای برخاسته از کانون های داخلی عنوان کرد و گفت: برای کاهش گرد و غبار کانون های خارجی نیز باید پیگیری های ویژه ای صورت گیرد.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به تصفیه خانه شرق اهواز اشاره و اظهار کرد: این طرح بیش از ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا سه ماه نخست سال ۱۳۹۷ به بهره برداری می رسد اما نگرانی ما و استاندار درخصوص عملکرد پیمانکار است به همین جهت جلسه ای با استاندار خوزستان و پیمانکار در تهران برگزار خواهد شد.
معاون نظارت و هماهنگ کننده معاون اول رئیس جمهوری روز سه شنبه به همراه استاندار خوزستان از بخش هایی که این طرح اجرا شده یا درحال اجراست در مناطق باوی در شمال شرق اهواز و داریون میان آب شوشتر بازدید کرده و از نزدیک درجریان ابعاد و مسائل پیش روی اجرای کامل این طرح قرار گرفت.
مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.