بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری به تنهایی برای مهار کانون‌های ریزگرد خوزستان کافی نیست

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نماینده اهواز گفت: تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای مهار ریزگردهای خوزستان به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر این بودجه، آب را نیز در اراضی خوزستان رها کنند.

جواد کاظم‌نسب الباجی در گفت‌و‌گو با ایسنا، با اشاره به روند اجرای پروژه‌های مهار ریزگردها در خوزستان اظهار کرد: روز گذشته مناقصاتی جهت انجام نهال‌کاری در کانون‌های ریزگرد شرق اهواز انجام شد. با این وجود به طور کامل از روند نهال‌کاری جهت مهار ریزگردها رضایت ندارم و تعدادی از نهال‌های کاشته شده در کانون‌های ریزگرد نیز خشک شده‌اند.

وی افزود: وسعت کار بسیار زیاد است و تنها راهکار مهار ریزگردها نیز نهال‌کاری نیست بلکه باید اراضی آبیاری و مرطوب شوند. همچنین باید برای مهار ریزگردها حق‌آبه تالاب های خوزستان داده شود.

نماینده اهواز  تصریح کرد: اگر رودخانه کارون آب داشته باشد می‌توانیم آب را به سایر رودخانه‌های خوزستان آب منتقل کنیم تا زمین‌های خشک مرطوب شوند. با کاشت نهال باید چند سال منتظر بمانیم تا فرسایش خاک جمع‌آوری شود ولی با مرطوب کردن زمین‌ها خاک در کانون‌های گرد و غبار خوابانده می‌شود.

کاظم‌نسب الباجی با اشاره به رقم ۱۵۰ میلیون دلاری در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۹۷ جهت مقابله با ریزگردها در جنوب کشور تصریح کرد: تخصیص بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری برای مهار ریزگردهای خوزستان به تنهایی کافی نیست و باید علاوه بر این بودجه، آب را نیز در اراضی خوزستان رها کنند.

وی با تاکید بر لزوم استفاده صحیح از بودجه ۱۵۰ میلیون دلاری جهت مهار ریزگردها گفت: باید سعی کنیم از تشریفات غیرضروری پرهیز شود. همچنین بیشتر جهت نهال‌کاری، مالچ پاشی، آبیاری و افزایش تجهیزات انتقال آب اقدام شود و  هزینه‌های اضافی را کنار بگذاریم.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.