آغاز عملیات اجرایی نیروگاه خورشیدی در خوزستان

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: نیروگاه خورشیدی فتوولتاییک ملاثانی (مرکز شهرستان باوی) در مساحتی بالغ بر ۲۰ هکتار با حجم سرمایه گذاری ۱۲ میلیون پوند معادل ۵۹۰ میلیارد ریال احداث می شود.
احداث این نیروگاه که توسط بخش خصوصی و با مشارکت شرکت بریتیش سولار انگلیس صورت می گیرد، برای ۲۶ شغل مستقیم ایجاد می کند.
این نیروگاه در شهرستان باوی و در کنار شهر جدید رامین احداث می شود.
فتوولتاییک که به اختصار PV خوانده می شود،از انواع سامانه‌های تولید برق از انرژی خورشیدی است که در آن، با به کارگیری سلول‌های خورشیدی، تولید مستقیم الکتریسیته از تابش خورشید امکان‌پذیر می‌شود.
کشورهای آلمان، چین، ژاپن، ایتالیا و امریکا جزو کشورهای پیشرودر این صنعت هستند.
فتوولتایک از جمله فناوری‌های انرژی‌های تجدید پذیر است.از طریق سیستم های فتوولتائیک می توان برق مناطق فاقد شبکه سراسری مثل چادرهای عشایری و کلبه های روستایی را مستقل از شبکه برق تامین کرد و با پمپاژ آب خورشیدی، آب مورد نیاز دامپروری، پرورش ماهی، جنگل ها، مراتع و آبشخورحیوانات را تامین کرد.
قرار است نیروگاه خورشیدی ملاثانی به عنوان نخستین نیروگاه خورشیدی خوزستان به ظرفیت ۱۰ مگاولت آمپر در کنار شهر جدید رامین ساخته شود.
گفتنی است در این روز عملیات اجرایی پنج طرح عمرانی دیگر نیز در شهر جدید رامین آغاز شد.
شهر رامین از شهر‌های جدید و در حال ساخت از توابع شهرستان اهواز است که در سال ۱۳۶۸ به منظور جذب و اسکان سرریز جمعیت منطقه‌ای شهر اهواز، در محدوده مکانی حدود هفت هزار هکتار و با محدوده استحفاظی ۲ هزار و ۴۰۰ هکتار و طرح جامع ۶۰۰ هکتار برای جمعیتی معادل ۶۳هزار نفر تا سال ۱۳۹۵ مکان یابی و در سال ۱۳۸۳ به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران رسید.
این شهر در فاصله ۴۰ کیلومتری اهواز، حد فاصل بین اهواز، باوی، مسجدسلیمان و شوشتر در جوار جاده اهواز مسجد سلیمان واقع است.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.