بززگترین کاروان شیعیان جهان از روستاهای خوزستان حرکت کرد

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir:حرکت کاروان ۴۰ هزارنفری پیاده روی «سفینه النجاه» به سوی کربلای معلا فردا ۲ آبان از مسجد نور ملاشیه اهواز آغاز می‌شود.
حجت‌الاسلام سید مهدی حسینی، امام جماعت مسجد نور کوی ملاشیه اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان با اشاره به آخرین تمهیدات فراهم شده برای حرکت کاروان ۴۰ هزار نفری پیاده‌روی اربعین حسینی از ملاشیه گفت: حرکت کاروان سفینه النجاه فردا ۲ آبان شروع می‌شود.

وی افزود: زائران از حدود ۱۰ تا ۱۱ روستای شهرستان اهواز در روستای ام‌الطمیر تجمع می‌کنند. این روستاها شامل روستای مکسر، شمریه، صفحه، قجریه ۱ و ۲، خبینه سفلی، بیوض، ملیحان، مقطوع و کریشان هستند.

 

حسینی ادامه داد: زائران ساعت ۱۰ از ام الطمیر به سمت مسجد نور ملاشیه حرکت خواهند کرد. این زائران در ملاشیه میهمان مردم این منطقه خواهند بود. همچنین زائران روستای حردان، شموس و عیایشه نیز از مسیر دیگری به این زائران در ملاشیه ملحق می‌شوند. پس از صرف نهار و اقامه نماز جماعت به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابوالحسن حسن‌زاده امام جمعه موقت اهواز، مراسم مختصری با حضور زائران برگزار شده و بعد از آن حرکت کاروان پیاده‌روی سفینه‌النجاه بین ساعت ۱۳: ۳۰ تا ۱۴ در مسیر طریق الحسین آغاز می‌شود.

امام جماعت مسجد نور کوی ملاشیه اهواز با بیان اینکه این مراسم به صورت زنده از شبکه استانی صدا و سیمای خوزستان و شبکه الأهواز پخش خواهد شد، گفت: در روز نخست حرکت این کاروان تجمع ده تا پانزده هزار نفری زائران را پیش‌بینی می‌کنیم. در مسیر نیز زائران اربعین از شهرک اهواز، کوی گلدشت، کوی سادات، کوی مندلی، کوی علوی و کوی سیاحی به این جمعیت ملحق خواهند شد.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم این کاروان تا پایان مسیر خود به سمت مرز چذابه به ۴۰ هزار نفر خواهد رسید، گفت: این کاروان فردا شب در منطقه عین دو و میهمان مردم این منطقه خواهند بود.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.