مردم مخالفند؛

تبدیل یک مدرسه به پاسگاه در خوزستان!

مدرسه موقوفه ای در اهواز با تصمیم شورای تامین استان قرار است تبدیل به کلانتری شود در حالیکه مردم منطقه به شدت مخالف این موضوع هستند.

عـصــر جـنــوب| asrejonoob.ir: به گزارش مهر، رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز درباره اتفاقات سه روز گذشته درباره دبستان مفتح کوی علوی در بیانیه ای تاکید کرد: عدم استفاده از این مدرسه نه به دلیل عدم نیاز، بلکه به خاطر مشکلات اعتباری بوده است.

«فاضل خمیسی» همچنین افزود: ناحیه ۴ اهواز ضمن مکاتبه با ادارات مربوطه به صورت استنادی نیاز شدید خود را به فضای مذکور اعلام کرده است. ضمن اینکه این مدرسه اهدایی و وقفی است و شرعا امکان تبدیل آن به مکانی غیرآموزشی وجود ندارد.

کوی علوی در جنوب غربی کلانشهر اهواز و از مناطق محروم و کم برخوردار است. تغییر مدرسه شهید مفتح، در روزهای اخیر موجب نگرانی ساکنان این محله شده است. فعالان اجتماعی و مردم منطقه اعتراض خود را به این مسئله در فضای مجازی منتشر کرده اند.

من نقشی نداشتم

از سوی دیگر، سرپرست فرمانداری شهرستان اهواز در بیانیه ای در خصوص تغییر کاربری مدرسه شهید مفتح کوی علوی که روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز آن را منتشر کرده، با اشاره به تصمیم واگذاری موقت بخشی از این فضا افزود: پس از ماهها پیگیری از سوی نیروی انتظامی و توافق مدیرکل آموزش و پرورش استان و استاندار خوزستان؛ این تصمیم در شورای تامین استان گرفته شده است؛ نه شورای تامین شهرستان اهواز؛ بنابراین هیچ گونه سابقه ای از درخواست یا واگذاری آن در شورای تامین شهرستان اهواز موجود نیست.

«نبی الله خون میرزائی» ادامه داد: اطلاعی از اهدایی بودن زمین آموزشگاه نداشتم و در شورای تامین استان با این واگذاری موافق بودم و علت آن نیز ضرورت جابجایی کلانتری کوی علوی؛ از وسط منازل مسکونی و تحت اشراف و دید منازل چند طبقه؛ به محلی امن تر و ارتقای سطح نظم و امنیت محله و منطقه و نیز جلوگیری از تهدید بالقوه کلانتری بود.

وی در ادامه اظهار کرد: تلاش می کنم اولا مصوبه شورای تامین استان اجرایی شود و ثانیا به رئیس اداره آموزش و پرورش ناحیه چهار اهواز تاکید کرده ام که درخواست تخریب و بازسازی این فضای آموزشی را به فرمانداری بدهند؛ تا پیگیری لازم برای تامین اعتبار تخریب و ساخت مدرسه ای جدید در آن دنبال گردد و ثالثا پیگیری لازم برای ساخت کلانتری و استقرار دائمی آن، در محلی مناسب در آن محله را به عمل خواهم آورد.

خون میرزائی گفت: در برخی از مناطق حاشیه ای اهواز، سرانه دانش آموز در فضای آموزشی، بالا است و نیاز به سرعت بیشتری در ساخت فضاهای آموزشی در سال جاری و سالهای آینده است.

بنا بر این گزارش، وی پیش تر و در گفت و گو با رسانه ها، تغییر کاربری این مدرسه را مصوبه شورای تامین شهرستان اهواز عنوان کرده و در پاسخ به اینکه چرا با وجود کمبود فضای آموزشی، قرار است یک مدرسه تغییر کاربری داده شود، گفته بود: به عنوان رئیس شورای تامین شهرستان اهواز تشخیص دادم که برای ارتقای امنیت منطقه، این مکان متروکه و مخروبه با کمک اعتبارات استانداری به کلانتری تبدیل شود.

موقتی است

در همین رابطه، مدیرکل روابط عمومی استانداری خوزستان گفت: مدرسه منطقه کوی علوی اهواز به طور موقت و برای افزایش ضریب امنیت در اختیار نیروی انتظامی قرار داده شده و هیچگونه تغییر کاربری صورت نگرفته است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خوزستان به دنبال برخی مباحث پیش آمده در خصوص تحویل مدرسه مفتح در کوی علوی اهواز «شهاب رزمی» توضیحاتی ارائه داد و  گفت: استاندار خوزستان ضمن برگزاری منظم و مستمر جلسات با مسئولان آموزش و پرورش، امسال برای نوسازی و بازسازی مدارس و مسائل عمرانی کوی علوی دستورات ویژه ای صادر کرده است.

وی همچنین از فعالان مدنی و اجتماعی و نمایندگان مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی (الباجی و ساری) برای پیگیری موضوع و اهمیت قائل شدن برای مسائل آموزشی قدردانی کرد.

پیش تر، «جواد الباجی» نماینده مردم اهوازدر گفت و گو با مهر با اشاره به اینکه کسی نمی تواند کاربری مدرسه کوی علوی اهواز را تغییر دهد، خبر داد: استاندار خوزستان اعتباری برای بازسازی مدرسه اختصاص داد.

تغییر کاربری این مدرسه در حالی اتفاق می افتد که شریعتی استاندار خوزستان مرداد پارسال در نشست با مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با تاکید بر اولویت دادن به تکمیل و احداث فضاهای آموزشی مناطق کم برخوردار، گفته بود: توجه به عدالت در توزیع فضاهای آموزشی و زیرساخت های مربوطه باید در دستور کار باشد و ساخت و طراحی فضاهای جدید سهم مناطق کم برخوردار متناسب با نیازهای آنها در نظر گرفته شود و باید نگاه ویژه ای به این مناطق شود.

فعالان اجتماعی و مردم منطقه حتی با واگذاری موقت این مدرسه به کلانتری نیز مخالفت کرده اند زیرا به اعتقاد آنها هیچ تضمینی برای اینکه مسئولان مکان فعلی را مجددا به مدرسه تبدیل کنند، وجود ندارد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.