تسهیلات ۴۰۶ میلیون یورویی برای آبرسانی به شهرهای شرق خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir:  در جلسه شورای اقتصاد، استفاده از تسهیلات خارجی برای آبرسانی به شهرهای شرق خوزستان تصویب شد.

به گزارش ایرنا دراین نشست با ۲ درخواست سرپرست وزارت نیرو موافقت شد که یکی از آنها استفاده ازتسهیلات مالی خارجی برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای ایذه، باغملک، هفتکل ، قلعه تل، رامهرمز، صیدون و روستاهای مسیر بود.
بنابراین گزارش، کل تسهیلات آبرسانی به شهرهای شرق خوزستان ۴۰۶ میلیون یورو و میزان اشتغالزایی این طرح ۵۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۲۰۰ نفر بصورت غیرمستقیم است.
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهوری، اسحاق جهانگیری ظهردوشنبه در جلسه شورای اقتصاد درمورد یکی از پیشنهادهای مطرح شده در این جلسه مبنی بر استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای انتقال آب شرب و کشاورزی به شهرهای شرق خوزستان، اظهارکرد: مسائل استان خوزستان از پیچیدگی و حساسیت فراوانی برخوردار بوده و دولت اهمیت ویژه ای برای حل مسائل این استان قائل است.
وی با تاکید بر اینکه باید حتما برای حل و فصل مسائل مرتبط با آب و فاضلاب خوزستان تصمیمات لازم اتخاذ کنیم، استفاده از فاینانس برای آبرسانی به شهرهای شرق خوزستان را مثبت ارزیابی کرد.
معاون اول رئیس جمهوری یادآور شد: استفاده از فاینانس در طرح هایی که بازپرداخت آن بر عهده دولت است، توجیه مالی ندارد اما در مورد این طرح به دلیل اهمیت و شرایط اضطراری خوزستان، دولت از فاینانس استفاده می کند.
جهانگیری همچنین با یادآوری این که خوشبختانه خط اعتباری کشورها برای جمهوری اسلامی ایران گشوده شده و زمینه استفاده از تسهیلات مالی خارجی فراهم است، بخش خصوصی را به استفاده از این فرصت فرا خواند و از رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران خواست این موضوع را به بخش خصوصی اطلاع رسانی کند تا فعالان اقتصادی بتوانند برای اجرای طرح ها و پروژه های خود از این فرصت استفاده کنند.
معاون اول رئیس جمهوری از دبیرخانه و کمیسیون شورای اقتصاد خواست در تمامی پیشنهادها و طرح هایی که متقاضی استفاده از تسهیلات مالی خارجی هستند، توجیهات فنی، اقتصادی، مالی، زیست محیطی و میزان و درصد استفاده از تجهیزات ساخت داخل را مدنظر قرار دهند و در پیشنهادهای خود مطرح کنند.
در این جلسه که وزیران نفت، امور اقتصادی و دارایی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، صنعت، معدن و تجارت، سرپرست وزارت نیرو، معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری، رییس کل بانک مرکزی و رئیس اتاق بازرگانی ایران نیز حضور داشتند، نماینده دبیرخانه شورای اقتصاد گزارشی از جلسات کمیسیون این شورا درباره نحوه استفاده از تسهیلات مالی خارجی ارائه کرد و پس از اعمال برخی اصلاحات، دستورالعمل جدید استفاده از فاینانس به تصویب رسید.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.