پیشرفت ۹۰ درصدی تصفیه‌خانه فاضلاب شرق/تخلیه ۴۰ درصد از پساب‌های استان در کارون

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان این‌که باید ۱۲سال قبل به وضعیت اهواز رسیدگی می‌کردند، گفت: دولت برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز برنامه‌های خوبی داشته و ۸۶۰ میلیارد تومان در این بخش مصوب کرده است تا بتوان فاضلاب کل شهر اهواز را به تصفیه‌خانه‌های شرق و غرب اهواز منتقل کرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا – منطقه خوزستان، فردوس کریمی در نشست خبری که در حاشیه نمایشگاه هفته دولت در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: جنب و جوش در نمایشگاه امسال به ویژه در بخش صنعت خیلی پررنگ و امیدوارکننده بوده است.

وی افزود: نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته خیلی خوب برگزار شده و ابتکارات و نوآوری‌های خوبی نیز در آن به کار گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: شهر اهواز با توجه به جمعیتی که دارد، به نسبت شرایطی که باید داشته باشد، وضعیتش مناسب نیست. اگر اهواز را به عنوان یک بیمار قلمداد کنیم، باید گفت که خیلی دیر به داد این بیمار رسیدند و نباید در این لحظه چنین وضعیتی داشته باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان این‌که باید ۱۲سال قبل به وضعیت اهواز رسیدگی می‌کردند، گفت: دولت برای حل مشکلات آب و فاضلاب اهواز برنامه‌های خوبی داشته و ۸۶۰ میلیارد تومان در این بخش مصوب کرده است تا بتوان فاضلاب کل شهر اهواز را به تصفیه‌خانه‌های شرق و غرب اهواز منتقل کرد.

کریمی گفت: دولت سال گذشته با سفری که به خوزستان داشت، برای مشکلات آب و فاضلاب در اهواز ۸۶۰ میلیارد تومان در این بخش مصوب کرد که این اعتبار در بخش فاضلاب برای یک دوره سه ساله پیش بینی شده است.

وی اظهار کرد: تصفیه‌خانه شرق اهواز در حال حاضر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد. در این زمینه اهواز به ۲۵ منطقه تقسیم شده و کلکتورها در شرق و غرب کارون قرار می‌گیرد. کل فاضلاب شرق را به تصفیه خانه شرق و فاضلاب غرب را از طریق همین کلکتورها به تصفیه‌خانه قدیمی چنیبه منتقل می‌کنیم تا مشکل اساسی فاضلاب اهواز را بتوانیم در شرق و غرب حل کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز با بیان این‌که مشکل فاضلاب اساسی‌ترین مشکل مردم اهواز است، اظهار کرد: در بخش آب نیز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از سه درصد صادرات نفت و گاز پیش‌بینی شده است که اگر محقق شود در بحث اصلاحات شبکه آب استفاده خواهد شد.

کریمی با اشاره به این‌که در بحث مصوبه دولت در حوزه فاضلاب اهواز  ۸۶ میلیارد تومان برای سال اول مصوب شده که تا کنون حدود ۱۸ میلیارد تومان آن ابلاغ شده است، تصریح کرد: امیدواریم بستر جذب مناسب اعتبارات در سه سال آینده فراهم شود و ۸۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده را جذب کنیم.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های آینده این شرکت، گفت: برنامه‌های آینده این شرکت در قالب برنامه‌های میان مدت، کوتاه مدت و بلندمدت تدوین شده است. برنامه کوتاه مدت شرکت آبفا اهواز استفاده از تصفیه‌خانه گروه ملی است که از اردیبهشت ماه حدود  ۱۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آن برای جنوب اهواز در حال استفاده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز تصریح کرد: برای افزایش فشار آب در شرق اهواز، طرح اجرای خط انتقال ۷۵۰ میلیمتری که حدود ۵ کیلومتر طول دارد، از تصفیه‌خانه شماره یک ملی راه به سمت ارتفاعات حصیرآباد به وسیله مخازنی که سال‌ها بلااستفاده بوده در حال اجرایی شدن است.

کریمی اظهار کرد: ۴۰ درصد کل پساب‌های استان در ۵ نقطه وارد رودخانه کارون می‌شود که برای مهار این مساله تا پایان سال برنامه‌ریزی‌هایی انجام شده است.

وی گفت: انتظار داریم تا مردمی که از انشعابات غیرمجاز را استفاده می‌کنند، از شرکت آب و فاضلاب اهواز انشعاب مجاز دریافت کنند و سهم مشارکت خود را افزایش دهند. هیچ اراده‌ای در راستای کنترل این مساله وجود ندارد و باعث افت فشار شبکه می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز خاطرنشان کرد: در پیک مصرف به دلیل وجود انشعاب‌های غیرمجاز، مردم با افت فشار روبرو هستند و امیدوارم با این انشعابات غیرمجاز به صورت قانونی برخورد و فرهنگ سازی لازم صورت بگیرد.

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.