آغاز عملیات اجرایی سه پروژه راه روستایی در خوزستان

عصر جنوب – asrejonoob.ir:عملیات اجرایی سه پروژه راه روستایی و اصلی در شهرستان های باوی و اهواز روز جمعه با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استان آغاز و یک پروژه راه روستایی نیز در غیزانیه به بهره برداری رسید.

به گزارش ایرنا منوچهر رحمانی مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان روز جمعه در حاشیه افتتاح و آغاز عملیات اجرایی چهار پروژه راه روستایی در شهرستان های باوی و اهواز و منطقه غیزانیه اظهار کرد: افزایش رفاه مردم در جاده‌ها ، کاهش تصادفات و تردد آسان تر مردم همواره یکی از دغدغه های اصلی ما به شمار رفته که در سال های اخیر با توسعه راه های روستایی این دغدغه ها را به حداقل رسانده ایم.
وی درخصوص آیین کلنگ‌ زنی احداث راه روستایی در مناطق ام‌الطرفه – منیثر – شعیمیط جابر اظهار کرد: طول این مسیر ۲۰ کیلومتر و عرض در نظر گرفته ‌شده برای آن ۵٫۵ متر است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تصریح کرد: برای این پروژه از یک پیمانکار توانمند استفاده شده و اعتبار مورد نیاز برای اجرای این راه روستایی نیز حدود یکصد میلیارد ریال پیش بینی شده است.
وی ادامه داد: عملیات بهسازی و روکش آسفالت محور ابوبقال – عنافچه با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال از دیگر پروژه هایی بود که در این روز با حضور استاندار خوزستان عملیات اجرایی آن آغاز شد.
رحمانی بیان کرد: طول این مسیر پنج کیلومتر و عرض آن ۱۱/۵ متر است.
وی اظهار کرد: محور روستایی کارگه به شجیرات در غیزانیه نیز یکی از این چهار پروژه است که با هدف افزایش آسایش مردم در تردد و کاهش تلفات جاده ای به بهره‌ برداری رسید.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: این جاده روستایی به طول ۷٫۵ کیلومتر و عرض ۶٫۵ متر بوده که ۳۵ میلیارد ریال نیز اعتبار برای آن صرف شده که ۲۵ میلیارد به پیمانکار مربوطه بدهکار هستیم.
وی ادامه داد: همچنین آغاز عملیات بهسازی و چهار خطه کردن جاده تصفیه شکر- عنافچه یکی دیگر از پروژه هایی است که در حوزه راه اصلی عملیات اجرایی آن آغاز شد.
رحمانی گفت: طول این مسیر ۲ کیلومتر و اعتبار مورد نیاز برای اجرای آن نیز ۳۵ میلیارد ریال است.
وی یادآور شد: همچنین پروژه احداث باند دوم محور شوشتر – اهواز به طول چهار کیلومتر و با اعتباری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که در این روز عملیات اجرایی ان آغاز شد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان گفت: اکنون ۴۰۰ کیلومتر پروژه راه در سطح استان در دستور کار قرار دارد که در روز جمعه ۱۰۴ کیلومتر آن افتتاح و ۱۰۴ کیلومتر دیگر نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده است.
وی ادامه داد: این ۴۰۰ کیلومتر در چهار نقطه شهرستان باوی، روستاهای ابوبقال، خویسه و بخش غیزانیه اجرایی می شود.
رحمانی اظهار کرد: برای تمامی این پروژه ها اعتباری بالغ بر ۵۸۰ میلیارد ریال پیش بینی شده است که به رغم این که تخصیص اعتبار کمتر از ۱۵ درصد بوده اما به سرعت کار پیش می رود.
وی بیان کرد: برنامه وزارت راه و شهرسازی برای راه های روستایی اهواز با اجرای این طرح ها باتوجه به برنامه ششم توسعه به پایان می رسد و اعتبارات آن نیز به زودی جذب می شود.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.