۴۱ درصد تجهیزات صنعت نفت خوزستان در استان تولید می شود

عصر جنوب – asrejonoob.ir:مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب گفت:با تلاش های صورت گرفته هم اکنون ۴۱درصد تجهیزات صنعت نفت خوزستان در استان تولید می شود.

به گزارش ایرنا بیژن عالیپور روز دوشنبه در آئین رونمایی از مته حفاری دندانه ای ضمن تقدیر از تلاش پنج ساله سازندگان و پژوهشگران جهاد دانشگاهی خوزستان دست اندر کار ساخت این دستگاه افزود: ما از چنین تلاش های هدفمند در سال اقتصاد مقاومتی احساس غرور می کنیم و امیدواریم در ساخت سیستم های نمک زدایی نیز گام های خوبی برداریم.
وی با بیان اینکه در دوران سخت تحریم قدم های خوبی برای ساخت تجهیزات صنعت نفت برداشته شد افزود: هم اکنون ۸۰درصد تجهیزات نفت در داخل کشور و توسط سازندگان توانمند داخلی و منطبق با فناوری روز دنیا ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در ادامه این آئین در آمفی تئاتر جهاد دانشگاهی خوزستان ابراز امیدواری کرد ۲۰درصد باقمیانده تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت کشور در آینده نزدیک در داخل ساخته شود و این صنعت با کمک صنعتگران بومی داخل به معنای کامل به خودکفایی برسد.
عالیپور با اشاره به اینکه در اوایل جنگ تحمیلی حتی فنس های اطراف چاه های نفتی نیز از خارج وارد می شد افزود:هم اکنون تاسیسات سرچاهی و جریانی توسط شرکت های توانمند داخلی ساخته می شود.
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب آمادگی این شرکت را در حمایت از سازندگان و پژوهشگران صنعت نفت اعلام کرد.
مته حفاری دندانه ای در صنایع نفت و حفاری کاربرد فراوان دارد و جزو ۱۰ قلم کالای اساسی این صنعت محسوب می شود .
شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب با پنج شرکت تابعه بهره بردار ، روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت خام تولید می کند که بخشی از آن اختصاص به خوراک پالایشگاهها دارد و بخشی نیز از طریق پایانه نفتی خارگ به خارج صادر می شود.
این شرکت که ستاد مرکزی آن در اهواز واقع شده عملیات اکتشاف و تولید نفت و گاز را در پنج استان فارس ، خوزستان ، کهگیلویه و بویراحمد ، بوشهر و ایلام برعهده دارد.

 

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.