سامانه پایش پساب صنعتی در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر راه اندازی شد

عصر جنوب – asrejonoob.ir: سامانه پایش لحظه ای پساب صنعتی و بهداشتی روز یکشنبه در آئینی با حضور برخی مدیران استانی و محلی در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیربه بهره برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا سامانه پایش لحظه ای پساب صنعتی و بهداشتی به منظور اطمینان بخشی از مطابقت پساب های صنعتی خروجی این شرکت با استانداردهای زیست محیطی به صورت لحظه ای و تحت نظارت مستقیم کارشناسان سازمان حفاظت محیط زیست است.
احمد رضا لاهیجان زاده مدیر کل حفاظت محیط زیست استان خوزستان در آئین بهره برداری از سامانه پایش لحظه ای پساب صنعتی و بهداشتی گفت:خوشبختانه همه کشت و صنعت های نیشکری به سیستم های تصفیه فاضلاب مجهز شده و می توان از این پساب ها برای آبیاری فضای سبز استفاده و از اختلاط با زهاب کشاورزی جلوگیری کرد.
وی با ابراز خرسندی از اقدام های زیست محیطی انجام شده گفت: وجود افراد با تجربه در این مجموعه که در کنار کار و رونق اقتصادی به فعالیت های زیست محیطی هم توجه کافی دارند اهمیت حفاظت محیط زیست را به خوبی نشان می دهد و می توان با توسعه تولید این فرآورده برای استفاده در طرح های نهال کاری گامی موثر در راستای کنترل ریزگردها برداشت.
لاهیجان زاده با اشاره به اجرای طرح کانال آب برگشتی کارخانه شکر شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر جهت جلوگیری از هدر رفت آب و استفاده مجدد در تولید ، این اقدام را قابل تقدیر دانست.
محمد فتحی مکوند مدیر عامل شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر نیز گفت: از کارهای مهم انجام شده در حوزه مدیریت پسماند ، راه اندازی کارگاه تولید کمپوست از باگاس نیشکر به عنوان یکی از مهمترین پسماندهای این صنعت بوده که تاکنون موفق به تولید ۶۰ هزار تن کمپوست شدیم که برای بهبود کیفی مزارع این شرکت مورد استفاده قرار می گیرد.
حسین آمیلی معاون بهره برداری کشاورزی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز با اشاره به نقش مهم این صنعت در تولید اکسیژن و هوای پاک و مقابله با ریزگردها ، بر استفاده بهینه از آب و روش های نوین آبیاری و همچنین توسعه دیگر فعالیت های زیست محیطی این شرکت تاکید کرد.
وی خاطرنشان کرد: شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر اولین شرکت ایرانی است که موفق به اخذ گواهی مکانیسم توسعه هوای پاک(CDM) از سازمان ملل متحد شد.
آمیلی ، مدیریت پسماند ، کاهش مصرف سموم کشاورزی و مبارزه بیولوژیک با آفات کشاورزی را از دیگر فعالیت های در حال انجام در این شرکت عنوان و ابراز امیدواری کرد در آینده شاهد گسترش این اقدام های زیست محیطی باشیم.
شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در کیلومتر ۴۵ اهواز – خرمشهر ، یکی از کشت و صنعت های هفتگانه شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی است که در سال زراعی ۹۵-۹۴حدود ۷۹۱هزار تن نیشکر از سطح ۹ هزار و ۸۸۵هکتار از اراضی این شرکت برداشت کرد که از این میزان ۸۱ هزار تن شکر تولید کرد.
میزان تولید شرکت در شرکت کشت و صنعت نیشکر امیرکبیر در مقایسه با تولید ۵۷هزار تنی شکر در سال زراعی ۹۴-۹۳ حدود ۳۰درصد رشد نشان می دهد.
شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با هفت شرکت تابعه و ۸۴هزار هکتار اراضی زیرکشت در دهه ۷۰فعالیت خود را با هدف دسترسی به تولید ۷۰۰هزار تن شکر سفید در سال شروع کرد.

عصر جنوب را در در تلگرام دنبال کنید… (کلیک کنید)

مطالب پیشنهادی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.